Westernfolk med hund

Linda_77

Trådstartare
Nu har det diskuterats friskt om allas hästar och raser men vad har ni för hundar? Varför valde ni just den rasen?
Snälla moderator flytta inte tråden, den är riktad till westernmänniskorna ;)
 
Sv: Westernfolk med hund

Schäfer och Amerikans Bulldog

Schäfer- för att jag är en schäfermänniska i själ och hjärta och har alltid haft/kommer alltid ha schäfer. Dom är lättränade, intelligenta, lyhörda,bra gårdshund/vakthund :love: Schäfern är den som gärna är ute och jobbar 20 tim/dygn!

Ambull- som är raka motsatsen till schäfer :D Men jag har fastnat för dom, kanon bra gårds/vakthund också. Ambullatjejen är den som gärna ligger i soffan med matte o tittar på Glamour :love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har världens sötaste labbe:love:, springer gladeligen med när jag rider och när jag kör:)
 
Sv: Westernfolk med hund

Labbe svart älskar leka med barnen men för lat för att hänga med i skogen när vi rider...
 
Sv: Westernfolk med hund

Ambull- som är raka motsatsen till schäfer :D Men jag har fastnat för dom, kanon bra gårds/vakthund också. Ambullatjejen är den som gärna ligger i soffan med matte o tittar på Glamour :love:

Ja, själv har jag ju en gammal Staffe så man känner ju igen stuket :D
Hur är Ambullarna med andra hundar/djur? Känner du några över 3 år som du kan relatera till? *nyfiken på en jättefin ras*
 
Sv: Westernfolk med hund

Ja, själv har jag ju en gammal Staffe så man känner ju igen stuket :D
Hur är Ambullarna med andra hundar/djur? Känner du några över 3 år som du kan relatera till? *nyfiken på en jättefin ras*

Min tjej är ju inte så gammal, men än sålänge funkar det jättebra!

Jag känner ett par äldre, och tja det beror väl på den andra hunden... men lite svårt kan det vara.

Vad gäller hästar funkar det jättebra. Ambullar är inte lika modiga som schäfrar :D Inte vad gäller det iaf....

Allt beror nog väldigt mycket på hur man uppfostrar dom.

Innan fick jag höra att ambullar jagar o "äter" allt som är mindre än dom o att dom inte funkar med katter... :rofl: Men så är det inte här iallafall, och jag har 7 katter o ibland kattungar.

Nu är ju inte jag nån ambulle expert, så jag kan bara svara för hur det funkar här...
 
Senast ändrad:
Sv: Westernfolk med hund

Tillägg, de jag känner som är äldre ambullar funkar kanonbra med hästar o barn iallafall!
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en Schäfer/rotweiler Fanny som fyller 12 i dag =) henne fick vi för 4 år sedan, för att hålla jack russeln sällskap. Hon var då 8 år gamal och hade max 1 år kvar att leva. I dag är hon frisk som en nötkärna enligt vet.

och en jack russel Goliat som blir 4 i sommar. Fick denna lilla vovve av min sambos pappa. Eller min sambo fick honom. Tycker jätte mycke om rasen. Har träffat båda föräldrarna och båda är trevliga individer och vi betsämde oss för att det är en jack russel vi vill ha.

När Fanny går bort kommer vi skaffa oss en dvärg schnauzer. Vill inte ha en stor ras till och vi fastnade för dvärg schnauzer, tycker det är en trevlig ras och med rätt temerament.
 
Sv: Westernfolk med hund

I vårt hem finns 4 amerikanska bulldogs och 1 fransk bulldog, våra ambulls är underbara på alla sätt, älskar att vara med på allt, men kan även ligga på soffan och snarka en hel dag om det skulle va så, älskar det mesta som kommer i deras väg. Våran fralla är ungefär likadan men väger ca 40 kg mindre :) henne köpte vi för att vi ville ha en mindre hund och en som var skk godkänd för att ha möjlighet att ställa ut lite mer, då vi fortfarande ville ha bulldog mentalitet så passade en liten fralla perfekt
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en American Staffordshire Terrier/Amstaff :love:

:love:
milka_have1.jpg
:love:

En ras som är nyfiken, godmodiga, kärleksful, robust, intelligent, har bra självförtroende och är en bra sällskapshund vi vil helst ha Milka med så mycke det går, hon är jo et familj medlem för oss. Vagt hund är hon inte, det är sofaen allt för bra till.

Amstaff är även hundens svar på westernracerne .. Lots of mucsles :D
 
Sv: Westernfolk med hund

cane corso är en underbar hund ras...som är med på jobbet varje dag bland hästar å folk....:bump:
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag har en sån här :love:

753524.jpg


Varför just denna?

Jag har alltid varit facinerad av utseendet och när det började dra ihop sig för ett hundköp så började jag läsa mer om rasen och pratade med olika uppfödare och hälsade på hundar av rasen...

sen blev det en sån.

Kunde inte fått en bättre matchning! :bump:
 
Sv: Westernfolk med hund

Min familj har en cockerspaniel, och vi har även en tibetansk spets (?) hemma (vi bor för tillfället hos mammas föräldrar på deras gård, och den andra hunden fick flytta hem till mormor. Så man kan säga att vi har två hundar).
Tidigare har vi också haft korthårig vorsteh, engelsk springerspaniel, welsh springerspaniel, tollare (Nova Scotia Duck Tolling Retriever).
Skulle jag skaffa egen hund så skulle det nog bli antingen vorsteh, staffordshire bullterrier eller whippet. Fast det vet man ju aldrig hur det blir med det. Det kanske blir nån gatukorsning från Spanien istället. :D

Här är våra i alla fall, Lufsen och Beppe




Och så har jag jobbat som hundvakt till de här
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag har två Eng. springer spaniel. En trevlig ras att ha till agility, spår, lydnad eller vad man nu vill. Jag är inte så mycket för jaktträning.
th_Bild066-1.jpg

Här är mina två.
 
Sv: Westernfolk med hund

se avatar......... Dobbermann forever :love::love:.

Varför? Arbetande, barnkär familjehund........ Behöver jag säga mer !

Våran jättbebis har just hunnit bli tre år, och äntligen börjar han visa LITE mognad. Helt plötsligt hinner hjärnan tänka INNAN springet i benen tar över :smirk: - så det är ingen hund för latmaskar :rofl:

Jag kan iof tänka mig att prova mindre pinscher för smidighetens skull. Stor hund i litet paket :angel:
 
Sv: Westernfolk med hund

Halloj!

I sommar/vår så kommer jag att ha en Dobermann. Den planerar att födas omkring den 20 mars. :bump:
Håller nästan på att längtar ihjäl mig!!
Just nu så har vi en yorkshireterrier och två taxar. Eller Mor o far har!!

//Carro
 
Sv: Westernfolk med hund

Några bilder på galningen.............


jobba, jobba - vad kul vi har, eller hur matte?




jag får visst plats!!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 924
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 768
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 362
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp