Bukefalos 28 år!

Westernsadel som trycker baktill, vad är felet?

thesteinkamp

Trådstartare
Jag har en westernsadel som verkar trycka alldeles för mycket baktill. När man har ridit är hästen väldigt svettig under sadeln baktill, och lite framtill i nederkant men där emellan mestadels torr (har tyvärr inte tänkt på att ta någon bild). Finns det någon som har någon koll på vad det kan bero på? För vid/trång/rak/svängd?
 
Jag har en westernsadel som verkar trycka alldeles för mycket baktill. När man har ridit är hästen väldigt svettig under sadeln baktill, och lite framtill i nederkant men där emellan mestadels torr (har tyvärr inte tänkt på att ta någon bild). Finns det någon som har någon koll på vad det kan bero på? För vid/trång/rak/svängd?
Att sadeln möjligen passar baktill och trycker i fram. Om den är för vid och faller ned eller helt enkelt är för smal går inte att säga över nätet. Den svettas inte pga att den trycker.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 145
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 483
Senast: Lycan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 215
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp