Bukefalos 28 år!

Westernsadel?

D

Dressyrbrud

Hejsan alla!
Funderar på att sälja min hoppsadel pga att ponnyn inte hoppar och funderar då samtidigt på att kanske köpa en westernsadel för pengarna, grejen är bara att jag absolut inte vet hur stor storlek eller så jag ska ha på sadeln, eller om det bara är att köpa en westernsadel, se till att den passar mig i sitsen och lägga på sadeln på ryggen och rida? :confused: Som ni hör är jag väldigt dålig på sånt här.. :o Min ponny är en D-ponny på 145 cm, normal i typen, inte spinkig men ej heller grov, en arabkorsning, normal manke.. Tips?
 
Sv: Westernsadel?

Det är lika viktigt att sadeln passar hästen oavsett om det är en hoppsadel eller westernsadel. Jag tycker att du antingen ska åka med hästen till någon som säljer och kan prova ut en sadel åt er, eller ta hjälp av tränare eller kunnig westernryttare som är duktig på sadlar och kan tipsa om vilka märken som kan tänkas passa, låna hem dessa, och hjälpa till med utprovningen. Som du hör är det enklaste egentligen att åka iväg och kunna prova många olika märken och storlekar på en gång... När du väl hittar rätt kan du även försöka hitta samma sadel bagagnad om budgeten inte tillåter en ny sadel. Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 057
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 572
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 420
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp