squarepants

Trådstartare
..fast med "hängande" öron?

Träffade en åtta år gammal tik idag som såg EXAKT ut som en westie, i trimning, kroppsbyggnad och allt. Men, hon hade "hängande" öron à la dvärgschnauzer.

En westie med skönhetsfel eller finns det någon liknande ras?
 
Sv: Westie..

Kan ju vara något sådant!
Så skumt bara att hon verkligen var en westiekopia, och bara fått öronen av schnauzern i så fall..
 
Sv: Westie..

Jag antar att renrasiga westies kan få hängöron ibland? För så är det väl inom de flesta raser att brosket inte alltid blir som det ska bli? :) Annars var det kanske en westie/schnauzer eller nån annan mix.
 
Sv: Westie..

var det inte en blandras så kan faktiskt westies få hängöron. Vi fick tejpa upp fridas öron när hon var valp annars hade dom hängt för dom var så himla stora och hon var en renrasig westie
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 919
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 506
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Det här med klädsel
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp