What's in my bag?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Kom på den fantastiska idén att städa min väska nu såhär mitt i natten... :angel: För första gången på typ 1 år!
Kom samtidigt att tänka på "leken"/"youtube-taggen" What's in my bag? och tänkte att det väl måste vara fler än jag som har div. mer/mindre märkliga saker i sin väska? :D

Jag får väl då äran att börja:
- Nycklar
- Hörlurar
- Kurslitteratur från både nuvarande och tidigare kurser....:grin:
- Anteckningsblock -II-
- Broddar till skorna
- 2 buntar hårsnoddar och 1 paket hårnålar
- Ett 10-tal bläckpennor. De flesta icke brukbara. :banghead:
- Något 10-tal tamponger och ett 15-tal bindor.
- Goodiebag från ett studentevent innehållande bl.a. rabattcheckar/koder, kondomer och en vattenflaska... :up:
- 3 hovkratsar
- 1 broddnyckel O_o
- 1 longerlina som jag letade efter i stallet häromdagen :cautious:
- Longerdelta till ovanstående som jag också letade efter :cautious:
- 2 rostiga grimskaft :wtf:
- 17 halvdruckna Lokaflaskor....:yuck:
- Okänt antal gamla paketavier på saker jag hämtat ut för länge sedan.
- Allmänt skräp.

Så har jag undrat varför min väska alltid är så tung och klumpig.......:grin: :banghead:
Om det behövdes? Ja, definitivt!

Så, vad har ni för roligt i era väskor? :D
 
Nessesär m smink, plånbok, handsfree t mob, penna, visitkort, handskar, öronproppar, mini-handsprit, läppbalsam, nagellack, näsdukar, hårtofs, hårnålar, pingvin-reflex, en snäcka, en påsklämma, ett armband och en ring, en inhandlingslista, nycklar till hem, jobb och bil.
 
Standard som ligger i väskan är: en skrivbok, necessär (menskopp, ikon, spegel, plåster, nagelfil), pennor, läppbalsam, mössa, liten hårborste, glasögonfodral, värktabletter, passerkort samt nyckel till jobbet.
Plockas i och ur: Kindle, matlåda, luvtröja.
 
Nycklar
Vattenflaska
Bindor
Hårsnoddar
Barer
Tomma barförpackningar
Femtielva miljarder kvitton

Fördelen i att nyligen ha köpt ny väska, har inte hunnit samla på mig ett helt bohag i den än :D
 
Papper från möte
Medicinpåse med femton miljoner olika mediciner
Vantar
Laddare
Nycklar
Hörlurar
Plånbok
Penna
 
När går iväg/alltid till vardags: mobil (alla nödvändiga kort i fodralet) med lurar, snus, våtservetter, plåster (vanliga och skavsårs), pappersnäsdukar, puder, tamponger, penna, andningsskydd från en HLR-kurs, nycklar, medicin/tabletter.

Jag förstår inte hur folk klarar sig utan plåster och våtservetter. Jag får så ofta ge till andra vid smärre krissituationer. Men det är en parentes!

Just nu även ett gammalt kvitto från en glasögonbutik och en gratis oljetratt i papp från Circle K (jag fick uppenbarligen i oljan utan :up:).
 
Jag har nyligen bytt till en ganska liten väskan för att inte samla på mig så mycket skräp men det går sådär. Jag har nycklar, glasögon, mobil, hörlurar, vantar, värktabletter, ett gäng utspridda tamponger, handsprit, lite anteckningar från ett möte som jag aldrig kommer ihåg att lägga ur, runt tio postitlappar med olika adresser eller tider som jag någon gång under året tyckt varit viktiga att ha, cirka tusen kvitton, ett par pennor och ganska mycket skräp.
 
Kom på den fantastiska idén att städa min väska nu såhär mitt i natten... :angel: För första gången på typ 1 år!
Kom samtidigt att tänka på "leken"/"youtube-taggen" What's in my bag? och tänkte att det väl måste vara fler än jag som har div. mer/mindre märkliga saker i sin väska? :D

Jag får väl då äran att börja:
- Nycklar
- Hörlurar
- Kurslitteratur från både nuvarande och tidigare kurser....:grin:
- Anteckningsblock -II-
- Broddar till skorna
- 2 buntar hårsnoddar och 1 paket hårnålar
- Ett 10-tal bläckpennor. De flesta icke brukbara. :banghead:
- Något 10-tal tamponger och ett 15-tal bindor.
- Goodiebag från ett studentevent innehållande bl.a. rabattcheckar/koder, kondomer och en vattenflaska... :up:
- 3 hovkratsar
- 1 broddnyckel O_o
- 1 longerlina som jag letade efter i stallet häromdagen :cautious:
- Longerdelta till ovanstående som jag också letade efter :cautious:
- 2 rostiga grimskaft :wtf:
- 17 halvdruckna Lokaflaskor....:yuck:
- Okänt antal gamla paketavier på saker jag hämtat ut för länge sedan.
- Allmänt skräp.

Så har jag undrat varför min väska alltid är så tung och klumpig.......:grin::banghead:
Om det behövdes? Ja, definitivt!

Så, vad har ni för roligt i era väskor? :D
Nycklar (till hemmet och till jobbet)
Plånbok
Kalender
Tuggummipåse
Solglasögon
Glasögontrasa
Penal med pennor, sudd, linjal och sånt
Måttband (litet)
Ett par bindor och extra värktablett
Lite skräp, mest nåt kvitto
 
Kom på den fantastiska idén att städa min väska nu såhär mitt i natten... :angel: För första gången på typ 1 år!
Kom samtidigt att tänka på "leken"/"youtube-taggen" What's in my bag? och tänkte att det väl måste vara fler än jag som har div. mer/mindre märkliga saker i sin väska? :D

Jag får väl då äran att börja:
- Nycklar
- Hörlurar
- Kurslitteratur från både nuvarande och tidigare kurser....:grin:
- Anteckningsblock -II-
- Broddar till skorna
- 2 buntar hårsnoddar och 1 paket hårnålar
- Ett 10-tal bläckpennor. De flesta icke brukbara. :banghead:
- Något 10-tal tamponger och ett 15-tal bindor.
- Goodiebag från ett studentevent innehållande bl.a. rabattcheckar/koder, kondomer och en vattenflaska... :up:
- 3 hovkratsar
- 1 broddnyckel O_o
- 1 longerlina som jag letade efter i stallet häromdagen :cautious:
- Longerdelta till ovanstående som jag också letade efter :cautious:
- 2 rostiga grimskaft :wtf:
- 17 halvdruckna Lokaflaskor....:yuck:
- Okänt antal gamla paketavier på saker jag hämtat ut för länge sedan.
- Allmänt skräp.

Så har jag undrat varför min väska alltid är så tung och klumpig.......:grin::banghead:
Om det behövdes? Ja, definitivt!

Så, vad har ni för roligt i era väskor? :D

Låter helt sjukt, orka släpa på allt det där!

Jag undviker väska precis som @MiniLi och har hellre nycklar, korthållare och telefon i fickorna. Plockar jag fram en väska så tillkommer lypsyl, näsdukar, nagelfil och värktabletter.
 
Använder bara väska under de varma månaderna på året eftersom jag hatar att ha väska med mig, men har man inga fickor får man helt enkelt stoppa saker i en väska. De enda två sakerna jag alltid har med mig utöver mobil, kort och nycklar är plåster och såpbubblor!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp