What's in my bag?

Måste ha med: läppbalsam, handkräm, hörlurar, mobilladdare, nagelfil, deo. Lite lakrits, servetter, någon Alvedon. Plus det jag behöver för skolan.
 
Sällar mig till dem som starkt ogillar att släpa på väska, och ännu starkare ogillar att kläder riktade till kvinnor ofta har så dåliga/obefintliga fickor! :rage: Avundas de som bara kan stoppa ner mobil och nycklar och gå.

Har ändå en så liten handväska som möjligt men där finns alltid: insulinpennor, tillbehör till dem, druvsocker, godis, blodsockermätare, näsdukar (hur klarar man sig utan denna årstid?!), extra linser, evtl glasögon, hörlurar, nycklar hem och till jobbet, ihopvikbar bärpåse, hundbajspåsar, hundgodis.

Utan att titta i väskan nu gissar jag att där även finns några tamponger, evtl trosskydd, någon penna, läppstift och möjligen någon reflex/blinklampa.

Mobil och vantar har jag aldrig i väskan utan alltid i jackfickan (eller mobilen i byxficka eller handen om man har mindre kläder på sig).
 
Jag har alltid mindre väskor, crossbody. Ibland magväska. Tanten får ont i ryggen annars vettö ;)

Har alltid med mig:

Nyckelknippa
Korthållare
Telefon + lurar
Concealer, ett transparent puder, läppenna, läppstift och ett aloevera-stick jag kan använda både på läppar och torra händer.

Jag är rädd om mina väskor som ofta är ganska dyra så vill inte använda dom som skräpkorg eller lasta dom för tungt så att de förstörs i formen. Ogillar också att bära runt i onödan på grejer jag inte behöver.
 
Jag har rätt bra koll på min väska eftersom jag byter efter humör och årstid.
Behöver en väska som sväljer A4 eftersom jag verkar frakta en massa dokument stup i ett.

Insulin, extra kanyler, blodsockermätare, nagelfil, pennor i mängd, handkräm (vintertid), tandborste, värktabletter, kalender, hårsnoddar, hårspännen.

En hel del annat finns i bilen - min expanderade handväska. ;)
 
Det jag släpar runt på nu är en skötväska. I den har jag, förutom saker till barnet, även lactastabletter, passerkortet till jobbet, hänglås och tagg till badhuset.
 
Mobil, hörlurar, laddare/powerbank, plånbok, handkräm, läppbalsam, filofax, menskopp, en scrunchie, en karta alvedon + 1 karta ipren, en burk ångestdämpande, granolabar, liten vattenflaska. Paraply när det kan tänkas behövas.
 
Använder inte handväska, bara jobbigt att dra på :p Mobil och nycklar är det jag alltid har med mig och det tar jag i fickorna.

Men har mitt mobila kontor i en rätt stor datorryggsäck. När jag ska jobba nån annanstans än hemma drar jag på den och i där finns:
-Laptopen
-Laddare till laptopen
-Mobilladdare
-Hörlurar
-En tjock mapp med viktiga papper, block, miniräknare och pennor
-Kalender
-Tamponger och bindor

Kvitton, läppglans och sånt smått hamnar i mina jackfickor istället :D
 
Mycket du släpar runt på @Dressyrtjejen_97
Jag packar väskan alltid innan jag ska iväg så den står tom när den inte används.
Packar alltid med nycklar, laddare, plånbok och liten vattenflaska. Sen varierar det beroende på ärende, tex brev som ska postas.
 
Jag har i princip alltid detta i min handväska:

Mobil (+ laddare om jag ska någonstans där jag kan ladda)
Plånbok
Värktabletter
Nyckelknippa
Bilnyckel
Nässpray
Pincett
Nagelfil
Nagellack
Nagelolja
Pennor
Hänglås med tillhörande nyckel
Lipsyl
Pass
Mensskydd
Tandtråd
Handkräm
Ansiktskräm
Bars
Vattenflaska
Anteckningslappar
Skavsårsplåster (sommartid)
 
I väskan jag har bredvid mig på tåget finns pyjamas (top och byxa), tandborste och tandkräm, lipsyl, nässpray, mobilladdare och hemnycklar. Skulle det ha varit jobbdag hade innehållet varit väldigt annorlunda ^^
 
@Dressyrtjejen_97 Jag blir väldigt nyfiken på hur din väska ser ut när den är så fylld med prylar :D Nog för att jag själv råkat släpa med mig hovkratsar lite överallt förr i världen men det är ju tunga grejer du har burit runt på länge(?).

Själv så älskar jag väskor och har flera som jag alternerar mellan, de står alltid tomma. Alla småprylar hamnar i en liten necessär som får plats i samtliga väskor utom de absolut minsta.

Alltid med:
*Mobil
*Plånbok
*Nycklar
*Hörlurar
*Solglasögon

Det som finns i necessären:
*Värktabletter
*Servetter, typ Kleenex
*Handsprit
*Tamponger
*Plåster
*Hårsnodd
*Liten borste
*Läppbalsam
*Handkräm

En tygpåse följer också med om jag vet att jag ska ut och handla. Har gjort det till en sport att tacka nej till påsar i butiker.
 
Jag har aldrig ägt en handväska. Mobil i fickan punkt. På jobbet har jag en rygga med dator plus laddare och för det mesta aktuella eller mindre aktuella papper. Några pennor.
 
I min ryggsäck finns det
Plånbok
Nycklar
Tamponger
Termosmugg
4 blöjor
En tygkasse
Ett par vantar
En mössa
Handkräm
Vaselin
En tomteluva för småbarn
En gammal bingo lott
 
Har en mindre ryggsäck, idag hittar jag följande i den:

- en anteckningsbok
- plånbok
- vattenflaska
- choklad till min stallkompis
- en tom brödpåse
- två tepåsar
- en provförpackning balsam
- min gamla mobil (pga tunnelbanebiljetten är på den)
- nyckel till jobbet
- blipp-armband till wakeboardanläggningen
- ett blinkande armband att ha i mörkret
- en matsked
- en kapsylöppnare
- en handfull tamponger, hundgodis och cent-mynt i botten

I lilla facket på utsidan befinner sig:
- bajspåsar
- en liten burk Nivea-kräm
- min gamla klicker (DÄR var den!)
- ett läppstift
- tre kapsyler
- mer tamponger
 
Har en ryggsäck.
Där har jag träningskort, hemmanycklar och min lilla börs :)
Vid mens även tamponger.

På vardagarna även matlåda.
 
Har alltid med mig mobil + plånboksfodral, nycklar, läppsalva, vattenflaska och passerkort till jobbet. Ska jag på föreläsning eller att jag behöver med mig datorn till något annat har jag min kånken och annars kan jag ha allt i fickorna vintertid. På sommaren har jag antingen kånken, tygpåse eller handväska.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp