What's in my bag?

Jag har ett antal tygväskor som bytts ut när den blivit full. Hänger den m.a.o på en krok och tar en annan. Flyttar över ett block, almanackan och pennskrinet.
I bilen har jag allt och lite till. Behöver jag något tar jag det från bilen och stoppar ner i väskan.
 
Plånbok
laddare
powerladdare
hörlurar
nycklar
reflexer (en hängande, en med magneter och en med lysgrej)
kvitton
Rabattkuponghäfte för centralstationen i Göteborg.
mobil
pennor och pennfack
kalender
liten flaska torrschampo
en passionsfrukt
mössa
nagelfil
plåster
tamponger
värktabletter
läppsalva
hundgodis
hundreflex
två julkort
ett paket couscous
 
Jag har aldrig ägt en handväska. Mobil i fickan punkt. På jobbet har jag en rygga med dator plus laddare och för det mesta aktuella eller mindre aktuella papper. Några pennor.
Hört det där argumenter flera gånger och fattar det inte?
Det du har i ryggsäcken har jag i min väska. Inkl ev dator.

Antingen bär man en väska på armen/i handen eller så har man den på ryggen.
Vad är skillnaden? Väska som väska liksom. :confused:
 
Hört det där argumenter flera gånger och fattar det inte?
Det du har i ryggsäcken har jag i min väska. Inkl ev dator.

Antingen bär man en väska på armen/i handen eller så har man den på ryggen.
Vad är skillnaden? Väska som väska liksom. :confused:

Det jag menar är att jag har ingen väska alls. På jobbet har jag en rygga för datorn får inte plats i jeansfickan.
 
Jag älskar väskor! Eller rättare sagt, jag älskar att sy väskor :D

I min vardagshandväska har jag
- Plånbok * 2 (en med bara kort och en som jag använder, där jag har kontokort och körkort)
- En bläckpenna
- Husnycklar

När jag jobbar har jag en tygpåse full med papper (fråga inte varför) och en matlåda. Plånboken med körkort flyttar över till jackfickan. Mobilen i en benficka på byxorna.

Jag har ofta klänning utan fickor så väskan är ganska nödvändig. Vill man vara fin får man lida pin och ha en anledning att sy en ny väska som matchar (nåja, det kan diskuteras..) outfiten :D
 
@Dressyrtjejen_97 Imponerad över hur mycket du får ner i din väska 😂
I min har jag
Nycklar
Hörlurar
USB-minne
3 bläckpennor
En hårsnodd
Fickspegel
Värktabletter
Handkräm
Lite choklad
En karbinhake
Plånbok
Ett par gamla kvitton
En påse med morötter
En lapp med instruktioner från min veterinär
Ett julkort
 
I min handväska som jag numera tar med mig överallt - har insett att jag alltid behöver den när jag inte har med den så nu får den åka med till affären, stallet, jobbet osv.
I min väska för tillfället finns

* Pennskrin med x antal pennor i
* Kalender storlek a4
* Liten nessesär med rena trosor och bindor
* "Väska" för hörlurar, har två par med olika adaptrar (ett som passar till datorn och ett par till mobilen)
* Dator
* Datorladdare
* Mobilladdare
* Powerbank
* Läppglans
* Mascara
* Tandborste
* 4st nutrullet ersättningsmål (tanken är att det alltid ska finnas något att äta när jag glömt att äta och är svinhungrig men jag glömmer alltid lägga ner flaskan :up::p)
* Vantar
* Glasögon
* Plånbok
* Nycklar
* Jobbnycklar
* Handkräm
* Medicin - extra när jag glömt att ta den innan jag går hemifrån..
* Tuggummi
* nessesär med allt möjligt - lypsyl, smärtstillande, deo, tandkräm, plåster, spegel, våtservetter, hårsnoddar.
* Det ska oxå ligga tygpåsar i min väska som jag har när jag handlar, men just nu ligger dom i köket...

Jag funderar även hur jag bäst strukturerar upp i väskan, men inte kommit fram till något. För tillfället har jag iaf hittat en väska som jag trivs väldigt väldigt bra i :D:up:

Ska väl tilläggas att jag har skåp på jobbet med allt möjligt - schampo, balsam, deo, lypsyl handkräm hårsnoddar, rena kläder (både civila, träningskläder och uniform) borstar, handdukar osv. På stallet liknande, lypsyl, hårsnoddar, handkräm osv, i bilen har jag "krislådan" med allt möjligt - filtar, reflexer, men även lypsyl, hårsnoddar, våtservetter osv. Funderar på när fan jag ska använda allt :D:D:p
 
Jag har inte någon handväska med mig, men till skolan har jag en ryggsäck och vad jag på rak arm kan komma på innehåller den:

- Dator
- Datorladdare
- Mobilladdare
- Hörlurar
- Powerbank
- Diverse adaptrar
- Tuggummin (både tomma, öppnade och oöppnade påsar)
- Paraply
- Nycklar
- Mediciner
- Alvedon
- Bindor
- Hårsnoddar
- Säkert runt 20 pennor (både stiftpennor, bläckpennor och blyertspennor)
- Suddigummi
- Visa kort/vad-det-nu-heter-kort
- Vattenflaska

När jag ska iväg och inte har ryggsäcken med mig har jag oftast bara powerbank + laddsladd i ena fickan och mobil + hörlurar i andra fickan. På sommaren när jag inte har fickor blir det någon tygpåse istället (där åker det ibland även ner andra saker som behövs, tex paraply vid dåligt väder eller vad det nu kan tänkas vara)
 
Jag ogillar att ha väska. Trycker hellre ner mobil, nycklar och plånbok i jackfickorna.
Hsr dock väska när jag har med min bärbara dator och i den finns det nog paraply, mobilladdare, värktabletter..
Samma här, använder väldigt sällan väska. Fickorna är fulla istället :)
 
Min make är min "väska".
Den stackaren får sina fickor fyllda med mina prylar som inte ryms i mina egna fickor. Jag avskyr att ha väska. Men när jag måste så:
Mobil
Plånbok
Lypsyl
Gamla kvitton
Tamponger
 
Min standardväska som jag släpar runt överallt är en Fjällräven Kånken, bara det är ett under för där jag växte upp var det höjden av nördighet och töntighet att ha en sån men så förra året ville jag bara ha en helt desperat och kunde inte sluta tänka på den och nu älskar jag den, är också drygt 20 år äldre och bryr mig noll och nada om vad andra tänker.

Den väger typ 2 kg mer pga allt skräp jag bär runt på hela tiden än om det vore tom :p Bra tillfälle att rensa ur den nu för jag lyckas aldrig ta mig för det. Och jösses vad mycket som kan slängas eller läggas på andra ställen. Behöver man t.ex. ha 20 hundbajspåsar i väskan när man alltid har det i fickan, några är bra men inte en hel trave med dom. Och ljusstumparna sen luffarslöjden är ju kanske inte heller helt nödvändiga att släpa runt på.:rofl:

- Papper med tider för bokcirkeln jag gick i höstas/vintras som jag slutade på sen så varför jag behöll tiderna vet jag inte
- Panodil Zapp
- 2 påsar tuggummi plus ett antal lösa tuggummin som ramlat ur
- 2 paket lakritspastiller som jag är helt beroende av
-1 tomt paket som det varit lakritspastiller i
-Lösa lakritspastiller i väskan
- hundgodis
-hundbajspåsar
- Ipren
- Astmamedicin gånger 2
- 2 reflexer och en lysdiod
- Papper från Tandläkaren om munhälsa
- innehållsförteckningen för Novaluzid men inga sådana tuggtabletter
-Inköpslistor
- Kvitton i mängder
- Näsdukar i mängder
- Handdesinfektion
- Läppcerat
- 2 nästan helt nerbrunna kronljus
- 2 Tandkrämstuber
- Plastpåsen som hundbajspåsarna låg i när jag köpte dom
- plåster
- Öronproppar
- 2 glasögondukar
- 1 paket med blodstillande "bomull" eftersom jag får näsblod så ofta
- 2 pennor
- 1 tygkasse
- 6 polletter till bibliotekstoaletterna (mycket nöjd över dom, kan ju vara livräddarna om man är i city)
- Små trästumpar som jag använde till att få styr på järntråden på luffarslöjden
- 1halogenlampa
- 2 headsett
-15 påsar te av olika smaker eftersom alla inte har te hemma utan bara kaffe, är också mycket kräsen med tesorterna jag klarar att dricka
- Tomma tepåseförpackningar
-Kallelser till tandläkare och vanlig läkare
-Hushållspapper
- 1 pin för att stödja och sprida kunskap om autism, ser ut som en pusselbit i olika färger och har den även på jackorna och väldigt många frågar vad det är för och hur fin den är, så den fyller sitt syfte

HUR får allt det plats i min lilla väska plus att jag ju lägger ner allt annat jag behöver när jag ska iväg :eek:
 
En typ helig bild målad på trä, vanlig inom den ortodoxa kyrkan. Jag är inte religiös alls men mamma köpte den till mig när vi var på resa (i Paris vill jag minnas) och jag har den alltid med mig sedan dess. Som en lyckogrej typ. :)

Så kan den se ut (obs inte min, googlad bild):

292350387_f0a347ce-9fdc-4d88-a48d-0b093f69b8ef.jpg
 
Så här kan ikonerna se ut i pyttesmå, enkla, grekiskortodoxa kapell, det finns flera flera tusen av de små kapellen i Grekland.

Ikonerna föreställer helgon, t ex det helgon som kapellet fått sitt namn efter, de föreställer Jungfru Maria med Jesusbarnet eller just Jesus, som på @micaelathegreat s ikon. (Ikon kommer från grekiskans είκονα som helt enkelt betyder bild)

291A6094-89BC-47E3-9216-110F57C865DB.jpeg


Ju större och rikare kyrkan sedan är, desto mer påkostade är ikonerna. En del är täckta med silver så att bara helgonets ansikte syns. Några säger att det beror på att ikonen är gammal och inte ska bli sönderkysst av kyrkobesökarna, men jag vet inte om det stämmer.

(Ursäkta ett OT-utbrott av min Greklandsfixering :o)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp