Bukefalos 28 år!

Wheaten-ägare har ni ngt tips?

M

maverick

Wheaten-tjejen är nu 6 månader och vi har jättekul på valpkursen.
Jämfört med de andra leksakstokiga hundarna som schäfer o boxrar är hon inte alls road av föremål/leksaker. Kan detta bli ett problem i högre lydnadsklasser? Och vad ska jag göra? Hur har ni gjort och vad tränar ni på nu? Vad tävlar ni i? Vi kanske ses i Stenungsund? :)
 
Sv: Wheaten-ägare har ni ngt tips?

Puttar upp! Svara gärna även om Ni inte har en wheaten. HUr gör Ni med hundar med "låg" leksaks"lust"?
 
Sv: Wheaten-ägare har ni ngt tips?

Hur menar du???

Kamplust brukar de ha väldigt mycket av, terriers som de är, men jaktlusten har ju uppfödarna med flit dämpat, på gott och ont. Om du har något som motiverar så ser jag inget större problem i att hon har lågt föremålsintresse, dock måste du nog försöka öka det eftersom det kommer apportering och vittringsapportering högre upp i lydnad.

När det gäller leksaker använder jag bara boll i ställande under gång och inkallning med ställande, än så länge. Kamp tar jag till i belönande syfte efteråt.

Föremålsintresset är det bäst om du leker upp, på det sättet som du tycker passar bäst. Beröm sedan hunden när den själv tar intiativ till att ta föremål.

//E
 
Sv: Wheaten-ägare har ni ngt tips?

Håller med föregånende.. men jag har två wheatentikar med mycket kamplust, men det gör jag som en lek. Båda älskar det, sin lilla lilla lekstund med mig. Jag har en tyg knut kamp leksak som de flesta har, och är annars lätta att få tag på!
Man får leka, ruska kasta den i början om man har en omitvierad hund och göra det hela intressant! Nu blir de "tokiga" när de ser dem! =) Men din hund var ju så ung också, så det löser sig nog!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 854
Senast: Snurrfian
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 908
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 410
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 929
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp