Whippet-hundar =)

Sv: Whippet-hundar =)

Haha dåså, då säger vi att det är lite schäfer i honom då:D

Var väldig ovanlig färg. Min vovve kommer från en uppfödare som bara har beiga, men en del har blivit röda..fast inte lika mörka runt nosen som din.

Jag tycker att min whipp är stor, men din såg fasiken större ut ju!
 
Sv: Whippet-hundar =)

Haha dåså, då säger vi att det är lite schäfer i honom då:D

Var väldig ovanlig färg. Min vovve kommer från en uppfödare som bara har beiga, men en del har blivit röda..fast inte lika mörka runt nosen som din.

Jag tycker att min whipp är stor, men din såg fasiken större ut ju!

*asg* japp får bli det. Undra om det är för sent att reklamera....

Nä han har väldigt mycket mask, de hade dom med mindre och ännu mer mask också. Sen hade de ngn röd med blå mask också och ljusa ögon men jag tyckte inte det var lika fint som svart mask.

Hm, mätte honom nu, lite provisoriskt men fick det till 51,5 cm i mankhöjd, det är väl i övre gränsen, är det upp till 52 cm hanhundarna får vara?
 
Sv: Whippet-hundar =)

Ja jag tror att det är upp till 52, men är inte helt säker. Min är också stor, tror han ligger på 51 när vi mätte honom! Tror det kan bli mer och mer vanligt med större whippar.

Tänkte också reklamera i början...vi trodde han var korsning greyhound/whippet, haha!
 
Sv: Whippet-hundar =)

Enligt rasstandarden är det 51 cm som är max.
Har ni hanar som är 51-52 cm i mankhöjd skulle jag absolut inte kalla det stort, rasen har blivit större nämligen - både tikarna och hanarna.
 
Sv: Whippet-hundar =)

Ja det är ju det man känner, att de kanske borde ändra ras standarden och höja mankhöjden till 53 iaf! För min vovve är korrekt byggd för övrigt bara att han alltid har varit störst/högst i kullen, även jämförelsevis med uppfödarens tidigare kullar. De säger att han fått det från sin pappa som tydligen är ganska "stor"
 
Sv: Whippet-hundar =)

Fast, man kan ju inte hålla på och ändra rasstandarden bara för att det blir vanligare med hundar som inte passar in i rasstandardens beskrivning. Skulle man göra det så sitter man till sist med en ras som inte alls ser ut som den gjort "från början".
 
Sv: Whippet-hundar =)

+ långnos

era vovvar är ju helt underbara :love:

har ju varit wippetvakt 2 gånger till 2 underbara hundar :) men just färgen på era tycker ja gjorde dem ännu snyggare!
 
Sv: Whippet-hundar =)

Tack, gillar också den färgen skarpt:love:Har lite svårare för de som är brindel, iaf mörkbrindel.

Nästa vovve ska också den blir beige, fast kanske med lite mera vitt!

Lägger in en bild till på lilla älsklingen när han myser med sin barndomskompis, en amstaff. Är som helan och halvan:D


200608272010.jpg


dukeredigeradsvartvitbild.jpg
[/IMG]

PICT3014.jpg
[/IMG]
 
Sv: Whippet-hundar =)

*kl*
Jag är nybliven ägare till en liten busig whippettjej:)
soleil_9veckor.jpg-for-web.jpg

Soleil, 9 veckor på bilden
 
Sv: Whippet-hundar =)

Jag har för ca 20 år sedan haft greyhound (2 st) men ville nu ha en lite mindre modell av hund och valde whippet.

Köpte en 1 årig tik för 3 veckor sedan och är fullständigt fascinerad över hur otroligt lydig, klok och intelligent hon är.

Är whippets "i gemen" på detta vis eller har jag haft tur:love:?
 
Sv: Whippet-hundar =)

Gud så söt :love: så hon ligger me bakbenen då :D

Hur kommer de sig att de blev en whippet?

Mja... inte så långsökt egentligen, vi har haft whippet i släkten i över 30 år faktiskt. Jag har funderat i flera år på vad jag skulle ha för ras som komplement till mina jaktgolden, och eftersom whippet är en ras som jag känner till och vet inte kräver så mycket så blev det en sån. Vi får väl se om det blir fler framöver;)
 
Sv: Whippet-hundar =)

Kl.

Åh, denna tråden gör mig verkligen sugen på en hund till. Whippet är ju lite av en drömhund för mig. De är såå fina!
 
Sv: Whippet-hundar =)

Nejmen - har du skaffat en whippet!
Liten sötnos såg det ut som. Är det någon som man känner till i släkten?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 546
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 752
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp