Bukefalos 28 år!

Whiskaskatten

smedsussie

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa en till katt, då vi nyligen var tvungna att ta bort en av våra älsklingar.

Har blivit mycket förtjust i katten i Whiskasreklamen, men undrar nu vad det är för ras på den?
Kräver den rasen någon speciell skötsel?

Tacksam för svar!
 
Det är en svartsilvertabby Brittiskt korthår. Den hör till de lugnare raserna och är väldigt lättskött.
 
Jag funderar på att skaffa en till katt, då vi nyligen var tvungna att ta bort en av våra älsklingar.

Har blivit mycket förtjust i katten i Whiskasreklamen, men undrar nu vad det är för ras på den?
Kräver den rasen någon speciell skötsel?

Tacksam för svar!

Om det är en britt du menar så kräver dom ingen direkt skötsel. Däremot kräver hemmet speciell skötsel, då dom fäller en hel del ;)
 
Aha, precis som med "vanlig bondkatt" alltså...:idea:

Någon som vet vad en Brittisk korthår kostar i inköp, på ett ungefär?
 
Aha, precis som med "vanlig bondkatt" alltså...:idea:

Någon som vet vad en Brittisk korthår kostar i inköp, på ett ungefär?

ca 7-8000. Jag har 2 själv hemma, fråga på om du vill veta mer. Fel färger dock.
954884_518945094864812_333858851_n_zpsd8079bfd.jpg
 
Välkommen till gänget! När Abbie dog för 3 år sen skulle jag sluta med katter. Nu har jag 2 nya, en planerad stayer efter Malla och om det föds en snygg colourpoint efter Bonnie så vette fasiken hur jag ska kunna släppa den... :cautious:
 
Ps. Jag har också blivit förtjust i whiskaskatten :love: Så du är inte ensam om det TS! :p

Men jag är inte heller säker på om det var en europé eller en britt som jag blev förtjust i :crazy: men gillar färgen iaf :love:
 
Hittade en bild på just en av de katterna som var med i whiskasreklamen under en längre period:
060723_francy_herman13.jpg

Citat från sidan med bilden på katten:
Först blev vi presenterade för deras katter, hans fru föder upp både Brittisk korthår silvertabby och en mer ovanlig fransk ras vid namn Chartreux. Hennes kattuppfödning heter "Chatterie De Hoendrik". Där hade de bl a en riktig kändis. Känner ni till den silvertabby-färgade katten som var på kattmaten Whiskas reklam länge? Det var en av deras katter och det är även den katten som bilden lite längre ned föreställer. Kul att träffa en riktig kändiskatt :)
Tyvärr verkar inte länken fungera längre, men just den katten verkar ju ha varit en britt :)
 
Hej allihop!
Tack för alla svar, bilder och länkar!
Håller med om att det är farligt att googla fram kattungar, man blir alldeles:love::love::love:!

Håller som bäst på med att försöka övertala sambon till ett kattinköp, men han verkar inte tända på idén.:meh:

Fortsättning följer...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 874
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: Bufera
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 414
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 799
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp