Bukefalos 28 år!

Whitening shampo?

alazzi

Trådstartare
Nu senast när jag köpte schampo så sålde försäljaren på mig ett whitening schampo eftersom min häst har vita strumpor. Har inte provat schampot ännu men jag undrar om det verkligen gör någon skillnad? Är det värt pengarna eller är skillnaden marginell?

Andra tips för att få vita tecken riktigt vita?
 
Sv: Whitening shampo?

Whitening schampos av bra kvalitet fungerar utmärkt och hjälper verkligen till att få vitt vitare..
Ett tips är också (till exempel inför tävling) att raka benen två veckor innan...benen blir kritvita!!

:)
 
Sv: Whitening shampo?

Schampot heter "Show clean", och tillverkas av Absorbine. Jag var skeptisk men försäljaren var duktig:D
 
Sv: Whitening shampo?

Jag har testat, och det blir verkligen en "blekande effekt"
Fick på tröjan och det blev ljusa fläckar. :p

Så ett tips är att akta kläderna! :idea:
 
Sv: Whitening shampo?

Eller så kör vi budgetvarianten med utspädd jodopax som sprayas på efter tvätt med vadsomhelst, nästan. Stänk på rejält med potatismjöl och täck över natten. Fungerar sjukt bra, men det hela byter färg lite. Om du använt whiteningshampo blir det, grönt, rosa och blått i blött läge. Men det försvinner, dock något nervkittlande första gången :-)
 
Sv: Whitening shampo?

Skriver definitivt under på YES, dock enbart på vita tecken, aldrig i man och svans... Dom blir torra som fnöske, dock vita.... (ett misstag jag aldrig gör om, tog flera veckor att få ordning på det,)

Men till t ex strumpor är det outstanding!

Dock innan ni provar, konstigt nog är det "bara" Yes som fungerar, ingen av budgetvarianten blir lika bra.
Och det ska användas koncentrerat, inte utblandat i vatten. Och det blir en del att skölja.... ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Whitening shampo?

jaså där ser man! har ju själv gulsvarta ben på min så jag slipper alla sådana problem :D
 
Sv: Whitening shampo?

Jag tycker att det är mer än guld värt!

Jag använder dock l´oreals silverschampoo som man köper hos frissan, helt klart en 10-poängare11
 
Sv: Whitening shampo?

Jag tycker att det är mer än guld värt!

Jag använder dock l´oreals silverschampoo som man köper hos frissan, helt klart en 10-poängare11

Aha... Det jag ska använda mitt överblivna silver shampoo till :idea:

Annars kör jag med Yes och mycket utspädd jodopax jag med... funkar kanon! :)
 
Sv: Whitening shampo?

Ett tips är också (till exempel inför tävling) att raka benen två veckor innan...benen blir kritvita!!

:)

Kan påpeka att man nog kan behöva raka mer än 2 veckor innan tävling... Jag rakade mitt sto för 3 veckor sedan och det har inte vuxit ut än... Man ser tydligt vart jag klippt å inte. Men å ena sidan så kanske man kan vara lite smartare än mig-jag rakade 1 ben först å sen så började klippmaskinen strula så jag kunde inte klippa hela benen.... Men man måste kanske göra en del misstag innan man lär sig:rofl::rofl:
 
Sv: Whitening shampo?

Kan påpeka att man nog kan behöva raka mer än 2 veckor innan tävling... Jag rakade mitt sto för 3 veckor sedan och det har inte vuxit ut än... Man ser tydligt vart jag klippt å inte. Men å ena sidan så kanske man kan vara lite smartare än mig-jag rakade 1 ben först å sen så började klippmaskinen strula så jag kunde inte klippa hela benen.... Men man måste kanske göra en del misstag innan man lär sig:rofl::rofl:

Ha, ha...ja innan man fått in snitsen så kan det kanske vara bra att "öva" några gånger långt från tävlingsdatum. Och raka med ett vasst skär och jämnt är ju bra.
:laugh:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 494
Senast: Migo
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Dorinda
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 672
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp