Bukefalos 28 år!

Wifog & joors & liknande

honung

Trådstartare
Någon som använder något av dessa? Erfarenheter, funkar det? Jag har beställt ett sim av en av dem, men det är kötid. Jag tänkte mig ha detta sim i min gamla smartphone som reserv. Man måste visst ringa/sms:a lite annars blir det bara surf. Detta är nog ingen bra lösning för netflixande eller spotifyande, men som just reservlur där gamla avlagda lurar kommer till användning.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Jag har Wifog sen ett tag tillbaks men det är inte alla gamla fånar som det funkar på än, tex. Motorola Defyn med Android 2.2.2 funkar inte än. Ringa upp dom 2 timmarna och skicka SMS funkar bra men inte surfa med den luren, min nya Samsung funkar det däremot bra med och 100 Mb räcker till 80 minuters webbradiolyssnande bla.

Sen får du ta "samma täckning som 3G" med en näve salt, signalstyrkan är VÄLDIGT fluktuerande.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

wifog skulle ha 4g i februari. De går ju på 3's nät, joors på telias så det ska ju inte vara sämre än deras.

Men webradiolyssnande, är det inte störande med reklamen?
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Inte alls, det funkar ju som så att man får två reklamsnuttar att titta på och sen är "linan" fri i 2 timmar eller 100Mb innan man måste aktivt titta igen. Det räcker till 80 minuters lyssnande mellan varje reklampaus.

Jag har inte använt Wifog så jättemycket än så jag kan varken säga bu eller bä än men visst har dom inkörningsproblem, helt klart. Det senaste är att samma reklamsnutt återkommer igen-och igen-och igen-och igen.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Aha, så två reklamfria timmar kan ju innebära störningsfritt netflixande också alltså! Grejt!

Jag har inte fått mitt sim än, jag får väl utvärdera då. Är det samma princip med joors? Jag funderade på ett sånt till en läsplatta.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Joors är väl, vad jag fattat, lite annorlunda för där kommer reklamen när man kopplar upp och sen inget mera. Begränsningen där är MAX 2Gb/månad, vilket man ju snart bränner om man ska strömma film och musik mycket. Dessutom har inte Joors telefoni eller SMS.

Wifog har ingen högsta surfvolym per månad.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Aha, så två reklamfria timmar kan ju innebära störningsfritt netflixande också alltså! Grejt!
2 timmar ELLER 100Mb så, nej, du kommer att få titta på ganska många reklamavbrott per film.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Aha! Jag trodde wifog och joors hade typ samma utbud och villkor. Och då blir det inget netflixande, men däremot spotifyande eller tunein då.
 
Sv: Wifog & joors & liknande

Är det gratis så är det ju bara att fixa och trixa och labba vilt, jag vet ju inte hur komprimerat Netflix är så det kan ju funka över förväntan där. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 989
Senast: cirkus
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp