Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

doglover

Trådstartare
Igår upptäckte vi för första gången att Loke kunde äntligen sätta sig upp själv!

Stå själv kunde han göra en stund, stå längs bord och sådant har han kunnat ett tag.

Så roligt för liten att kunna göra mer saker själv. Bara slänger ut lite leksaker och så kan han roa sig självt. (Loke har aldrig haft tålamod)
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Åh vad roligt! Jag längtar tills vi är där ... samtidigt vill jag att hon alltid ska vara som nu, haha ...

Hur gammal är han?
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Hehe ja man längtar tills dem är i det stadiet då de kan gå osv, men samtidigt vill man vrida tillbaka klockan.
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Ja herregud, njut så länge han är där du ställer honom, min lilla är som ett kvicksilver nu! han går längs med allt man kan hålla i, kryper som ett jehu och är ALDRIG på samma ställe mer än en minut..... Häromdagen stängde han in sig i sovrummet genom att krypa fram till dörren, putta igen den och sätta sig mot den..... Innan jag fick ut barnet hann han skratta ganska mycket kan jag lova!
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Hahah, ja Loke följer efter oss vart vi än går i lägenheten. Antingen med sin gåstol eller så drar han sig fram med armarna.
Rycker tag i alla sladdar, drar ner allting på golvet, tuggar sönder saker, gör sönder tallrikar, spottar mat i ansiktet, gör så att mat slängs upp i taket..... osv osv, det är bra fart på honom med! :p
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Åh vad det låter bekant!

Nya grejen här är att vägra borsta tänderna, man ska vrida sig, kasta sig bakåt, spotta, sträcka ut tungan, kasta bort tandborsten, slå till vattenglaset så det är vatten i hela badrummet, åla runt och allmänt vara riktigt besvärlig!

Lika när man äter - KAN SJÄLV är Von dregels melodi! Mamma mata? NÄ, INTE ALLS! Hålla i maten själv är ju trevligt, senaste alstret på golvet heter pannkaka.... Om man håller pannkakan i handen, trycker ut den mellan fingrarna och sedan släpper allt på golvet kan man, medans mamman kryper runt för att torka upp det, torka fingrarna i mammans hår..... Härligt! (Hittade något på mina byxor nyss, kan vara torkad pannkaka.... Så ser jag ut på jobbet!)

Häromdagen rök ett lock till ett elhål i väggen med, det var limmat, satt väldigt tätt mot väggen. Men tro på fan att ungen får in fingrarna på något vis i skarven och rycker dän alltihopa:eek:! Och det roliga är att han är så fantastiskt fokuserad, man kan ta bort honom från det som är ajabaja, leka en stund och sedan tro att han glömt vad han gjorde..... Jodu, det kan man ju drömma om, får han minsta chans så kryper han dit igen.... Och så är han glad som en lärka när han lyckas med något som han inte får, hans leende når nästan runt huvudet, och så skrattar han så han kiknar:laugh:, gulliga ungen min:love:

Ja, man får väl hoppas att det lugnar sig något till nästa lilla barn kommer, annars kan det ju bli intressant att bo i vårat hus:D
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Åh vad det låter bekant!

Nya grejen här är att vägra borsta tänderna, man ska vrida sig, kasta sig bakåt, spotta, sträcka ut tungan, kasta bort tandborsten, slå till vattenglaset så det är vatten i hela badrummet, åla runt och allmänt vara riktigt besvärlig!

Lika när man äter - KAN SJÄLV är Von dregels melodi! Mamma mata? NÄ, INTE ALLS! Hålla i maten själv är ju trevligt, senaste alstret på golvet heter pannkaka.... Om man håller pannkakan i handen, trycker ut den mellan fingrarna och sedan släpper allt på golvet kan man, medans mamman kryper runt för att torka upp det, torka fingrarna i mammans hår..... Härligt! (Hittade något på mina byxor nyss, kan vara torkad pannkaka.... Så ser jag ut på jobbet!)

Häromdagen rök ett lock till ett elhål i väggen med, det var limmat, satt väldigt tätt mot väggen. Men tro på fan att ungen får in fingrarna på något vis i skarven och rycker dän alltihopa:eek:! Och det roliga är att han är så fantastiskt fokuserad, man kan ta bort honom från det som är ajabaja, leka en stund och sedan tro att han glömt vad han gjorde..... Jodu, det kan man ju drömma om, får han minsta chans så kryper han dit igen.... Och så är han glad som en lärka när han lyckas med något som han inte får, hans leende når nästan runt huvudet, och så skrattar han så han kiknar:laugh:, gulliga ungen min:love:

Ja, man får väl hoppas att det lugnar sig något till nästa lilla barn kommer, annars kan det ju bli intressant att bo i vårat hus:D

Det känns igen, Loke tyckte om att borsta tänderna men när han fick de där uppe, då ska man vara besvärlig!

Haha, Loke är bara KAN SJÄLV när han äter kex.

Hahah, ja man har det inte jätterent och städat hemma när man har en liten orkan hemma. Just nu är det leksaker överallt i på vardagsrumsgolvet och även fastän jag tvättar, diskar och städar tar det fan aldrig slut! :mad::D

Loke fokuserar sig på att riva ner tangentbordet och rycka loss sladdar
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Sätta sig upp ? Vad menar du ? Från mage till sittande ställning ? Kunde han stå innan han kunde sitta..öh, jag hänger inte med.
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Heheh, lite rörigt inlägg kanske.

Stå har han kunnat innan han kunde sätta sig själv upp från liggande ställning. Fast när han skulle stå då innan han kunde det, så fick man lov att hjälpa honom, nu klarar han det själv. Han drar sig upp från sittande ställning till stående i sin säng.
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Vad kul!
konstaterade igår att Isak nog kommit på att han kan styra tungan själv:D Låg och lipade hela förmiddagen:D Han är 2 mån nu
 
Sv: Wiiiie! Nu börjar det hända saker sörrö..

Hihihi!!

Man blir ju så stolt när man ser dem göra saker man inte har sett innan.

Vänta bara till brumm och prutt ljudet kommer :p....

extra sköj är det när dem har gröt i munnen samtidigt.. jättekul att spotta på mamma :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 664
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp