Bukefalos 28 år!

Wild Dancer

L

linnéa

Hm, ännu en hingst som jag undrar över...
Någon som har någon erfarenheter av denna vackra man och vad han lämnar för något?
Superglad för svar!!
 
Sv: Wild Dancer

Vad han ger.... killen är född 2002 så det är nog få här som ens kan ha sett en fölis efter honom!

Hur mycket vet du själv?

Detta? (obs reklam, blunda Ameo ;) ):

Beautifully shaped shiny black stallion with supple, powerful basic gaits. As regards to pleasing conformation, nobility and versatile talents a son typical of his popular sire Wind Dancer. Wild Dancer displays outstanding potential combined with excellent leg technique and marvellous form over the jumps. His outstanding rideability and uncomplicated character do him further credit.
His dam Camilla is daughter to the Mecklenburg approval winner Cardos, father to several show jumping horses successful at advance level classes and some state premium mares. Cardos is an internationally successful carriage-and-four horse at Tucker Johnson nowadays. The third generation of Wild Dancer’s pedigree displays the grey sire Adriano as highly appreciated producer of show jumping horses. The grand-dam state premium mare Anja won the all-GDR mare show. Wild Dancer descends from the well-designed Mecklenburg dam line of Forela (by Formland-Modus xx-Dollerprinz-Schwartow-Nordohm-Arno), known as source of quality performance horses ever since.


2.jpg


Googla själv så hittar du mer.
 
Sv: Wild Dancer

jag väntar som en besatt på en avkomma till honom! 330 dagar imorgon............så snart får vi förhoppningsvis veta vad han lämnar!
 
Sv: Wild Dancer

cusan skrev:
jag väntar som en besatt på en avkomma till honom! 330 dagar imorgon............så snart får vi förhoppningsvis veta vad han lämnar!

Kul, lycka till!

Vad är det för sto?
 
Sv: Wild Dancer

det är min sons newforest!
Hästen skall bli ridhäst till mig som inte är så stor. Åkte till stationen för att betäcka med deras newforest hingst, men så stod han bara där! stor svart och helt underbar! Så vi frågade snällt om vi fick ändra oss lite grann...:crazy: hel tokigt, men jag har inte ångrat mig ännu, och nu när han är tillbaka i tyskland känns det som jag för en gång skull var på rätt plats vid rätt tidpunkt! hoppas nu bara att allt går bra vid fölningen!
 
Sv: Wild Dancer

Jag sålde Wild Dancer tillbaka till Tyskland förra året, och om allt går som det ska med röntgen och vet.bes så är han såld till USA.
Som sagt är han bara 4 år, och första fölet föds vilken dag som helst. Det är inte hans far WiNd Dancer du tänker på?
 
Sv: Wild Dancer

Oj, är han så ung! Det visste jag inte, jo saken är den att jag har tittat på en åring efter honom som ser jätte trevlig ut...
Men eftersom han är så ung gör jag det inte lätt för er:smirk:
 
Sv: Wild Dancer

Nej fel av mig!
Det var ju pappa Wind Dancer jag menade ju:confused:
 
Sv: Wild Dancer

Jag har en fin ett åring efter honom (Wind Dancer) , hoppas också på att få hem en två åring efter honom inom några veckor. Den jag har har ett helt underbart temperament! Rör sig också mycket trevligt, hur hon hoppar vet jag inte ännu.
 
Sv: Wild Dancer

Har en 2åring efter wind dancer, hur lugn o go som helst men väldigt vaken, han missar inte nåt :crazy:

Har planer på att behålla honom som hingst o det ska nog gå bra, han e väldigt lätthanterlig. Han rör sig dessutom kanonfint, skall man beskriva hur han rör sig så e nog elasticitet ordet, jäkla gummiboll:d

Jag har i alla fall haft honom nu i 1 1/2 år och jag ångrar inte en sekund. Kan bara säga köp köp om du hittar nån, men som sagt....jag e ju lite partisk. Lycka till!
 
Sv: Wild Dancer

Hej!!
Jag har en avkomma efter Wild DAncer han är 4 år till våren och har världens bästa psyke.
Han är stor men rör sig jätte fint.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Innan någon skriver någonting eller hinner tänka det så vill jag säga, JA jag har sökt hjälp och har fått en remiss till läkare! Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: 95johsv
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp