Bukefalos 28 år!

Wilisias tråd

Uppmärksam är han också. Blev lite irriterad för mitt på banan gör han ett skutt, men han verkar bjuda fint innan och efter så jag släppte det. Sen när jag kommer tillbaka igen ser jag någon dra i ett snöre, sen berättar chefen att någon råkade visst glömma ta bort en repning som Sonni hoppade. Tur att han såg det, för det gjorde inte jag:rofl:
Läskigt. O_o

Stjärnhästen hittar också egna hinder ibland. Första gången i Botkyrka när vi skulle från grus till gräs, bäst att hoppa! Nu senast i Botkyrka när vi skulle upp ur vattnet, bäst att hoppa! Men bättre att hon hoppar där det inte finns hinder än att hon inte hoppar där det finns hinder, tänker jag. :up:

/Lady_S
 
Sigrid fick gå avd B bara för att jag valde att det var bättre att en försäljningshäst gick avd A. Hon var nolla i 1m och 110 och det kändes busenkelt. Max var lika enkel i 110 och 115 och blev 7:a och 3:a trots att jag inte red så fort. I 115 var det dock bara 3 dubbelnollor av 20 stk. Tror de andra hästarna blev tittiga pga vattenmatta, någon murdel och en oxer med bommarna på sned utan marklinje.. ;)

13445455_10156993336825313_1236705622021819802_n.jpg

Inte konstigt det gick bra för Max när han fick prata med sin maskot innan start!
 
Sigrid fick gå avd B bara för att jag valde att det var bättre att en försäljningshäst gick avd A. Hon var nolla i 1m och 110 och det kändes busenkelt. Max var lika enkel i 110 och 115 och blev 7:a och 3:a trots att jag inte red så fort. I 115 var det dock bara 3 dubbelnollor av 20 stk. Tror de andra hästarna blev tittiga pga vattenmatta, någon murdel och en oxer med bommarna på sned utan marklinje.. ;)

13445455_10156993336825313_1236705622021819802_n.jpg

Inte konstigt det gick bra för Max när han fick prata med sin maskot innan start!

Grattis!
 
Alltså dagen :rofl: Tur att @Krumelur är här så jag bara behövde fånga in hästarna från hagen och lasta dem vid 4 imorse. Det är långt till norrland...

Sigrid skötte sig faktiskt bra! Chefen var med och gjorde ett super jobb med mig på framhoppningen, det kändes super men det föll tre bommar i rad ändå.. Tror hon blev lite spänd också blev jag lite kvar i handen. I terrängen gjorde hon såhär :eek: när hon kom ur skogen till trappan. Sen skötte hon sig och blev bättre och bättre under rundan. Hon är så himla enkel på hinder:love:

Max var en riktig hopponny idag. Skulle inte gå på tygel, skulle inte gå fram och sen när jag sparkade på så liksom låg han i hörnen:banghead: Åka, han blev ursäktad med att fortsätta dagen som ponny. Chefen fick igen agera en väldigt bra mental coach! Lite jobbigare denna gången, men jag kom ur det och gjorde endast en miss som gav ett nerslag. Terrängen var han fortfarande hopponny, lite försiktig, men fin och skötte allting. Jag dock.. Först håller jag på att glömma bort några hinder så lullar runt lite, sen råkar jag hamna i en hage och sen mot sista hindren kommer jag på att jag borde hoppat en trakhener som jag alltså har missat:rofl::rofl:

Hemåt med oss och i typ Ängelholm ringer chefen och säger att sekretariatet har mitt personliga pass. Alltså hur lyckas jag ens, jag visste inte ens att jag hade med ett pass:rofl:
 
Vet hur du känner mig, är ett himla tjat på mig här hemma, läs från Ungens mamma, att jag är överstressad för jag glömmer ju snart var jag satt mig själv...hahahahhaha
Max var iaf fin i terrängen även om han hoppar lite högt här o var!:D Och Sigrid såg också käck ut.
 
Alltså, ni ska bara veta hur snäll @Wilisa är IRL. Världens gulligaste men tuff som fan.
Hon rider på hästar som skuttar runt som ystra valpar medan jag med hakan i knäna imponerat tittar på.
 
Vi har träffat @Wilisia, vi vet precis hur icke ond hon är... Till skillnad från vad hon själv ville framhäva i ett inlägg här i någon tråd då hon ville få oss att tro att hon var praktikanternas stora skräck, som om vi skulle gå på det :laugh: " klappar på Wilisia lilla söta huvud med sina fina lockar"


:devil:
 
Alltså den där Nicke!!:love::love: Miro ser ut som King gjorde innan han fick träna hoppning för riiiiiktig hopptränare!:D;) men sen har det ju blivit fantastiskt bra. Vad hände med Snuske?? (garvar ihjäl mig bara av att skriva namnet...)

Och ja, förstår att du vill upprätthålla en viss image av tuffing här men tyvärr kära lilla du...du är en äkta DAHLING med ett hjärta av guld och vi älskar dina lockar!:D:D
 
Alltså den där Nicke!!:love::love: Miro ser ut som King gjorde innan han fick träna hoppning för riiiiiktig hopptränare!:D;) men sen har det ju blivit fantastiskt bra. Vad hände med Snuske?? (garvar ihjäl mig bara av att skriva namnet...)

Och ja, förstår att du vill upprätthålla en viss image av tuffing här men tyvärr kära lilla du...du är en äkta DAHLING med ett hjärta av guld och vi älskar dina lockar!:D:D

Ja, alltså Nicke!! Ägaren sa att han var nog lite för mesig för terräng men jag tog med honom till terrängbanan ändå och han var ju helt amazing!!

Tänkte faktiskt låna ut Miro till chefen, om hon bara kan sluta åka runt hela tiden.. Max får iaf gå Öveds (som en kul grej) och ett par 120 (för att jag är en fegis) med henne!
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: jemeni
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: hamilton1
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
21
· Visningar
977
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp