Bukefalos 28 år!

willibald?

cusan

Trådstartare
hmm, undrar om ni är trötta på mina frågor..*ler* Jag såg att willibald inte fått några vidare siffror på bedömning..37 p. och när jag pratat om ett sto som jag är lite sugen på har "alla" varnat mig för willibald avkommor mest för humöret..vad är er erfarenhet?
 
Sv: willibald?

jajjemensan jag har en goding e: Willibald!

Berträffande Willibald vet jag inte, han har ju tagits ur avel, men det finns ju en hel del hingstar att välja på och willibald är ju inte spec. marknadsförd eller en av dom bästa. Så det kan ju också vara en bidragande orsak! (han är även godkänd i Tyskland)

Min häst är iaf väldigt trevlig, både mot människor och andra hästar. Rena gångarter, hoppar trevligt.
Hon har dock mkt i skallen, tänker själv och går inte med på vad som helst. (utan övertalning) kan vara ganska tuff och testa människor när de sitter på eller ska lasta..+ att hon är ju sto, så det är ju varierande från dag till dag med humöret :D
Totalt orädd och hoppar allt. (vi har iofs aldrig kommit så fel att vi har kraschat, men jag tror faktiskt att hon är så klok att hon skulle välja att stanna då) hon älskar att tävla!

Har även pratat m 2 andra här på buke som har Willibald avkommor och dom har bara gott att säga!

Men stoet präglar ju avkommorna väldigt mkt, så det beror ju även på dem hur avkomman blir!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 333
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 730
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag gjorde EKG här om dagen på vårdcentralen på grund av lite symptom jag haft, så inkluderade min läkare i det i hälsokollen...
Svar
3
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp