Bukefalos 28 år!

Wind Dancer

E

Ecs

är det någon här som har en avkomma efter Wind Dancer tysk Han hingst. Eller känner till honom ?
 
Sv: Wind Dancer

Jag har en 1-årig hingst e Wind Dancer ue Last Liberty.
Har bara haft honom sedan i april så jag känner honom inte så väl ännu... Men jag kan säga att han är väldigt läcker! :love:
Han är ädel, högrest och långlinjerad med bra gångarter. Blev klass 1 som föl, och har ett framgångsrikt möderne. Han kommer nog att passa både för hoppning och dressyr.
Ska bli mycket intressant att se vad det blir av honom! Hans namn är Wild Liberty. :p

Här är han på fölvisningen i Tyskland
WildLiberty.jpg


Hemma hos mig i våras
PICT4013.jpg
 
Sv: Wind Dancer

Info http://www.kempke-hof.de/deutsch/hengste/wind/expose.htm

Prüfungsübersicht
Prüfungsart Gesamt Platz Teilnehmer Prüf.Datum Ort
HLP: 70 Tage 116,25 5 21 17.04.2002 Neustadt/D.
Teilwertung Note/Index Platz
Dressur 102,15 10
Springen 122,38 4
Prüfungsart Platz Teiln. Prüf.Datum Ort
Veranlagungstest: 30 Tage 28 30.03.2001 Vechta
Teilwertung Note/Index Platz
Dressurbetonte Endnote 8,43 4
Springbetonte Endnote 8,64 3
 
Sv: Wind Dancer

Jag har sett två Wind Dancer avkommor. Ston båda två. Den ena stor som ett hus den andra liten och nätt. Dessa är 1 år i år. Mycket trevliga individer båda två. Vet tyvärr inget om mödernet på dem.
 
Sv: Wind Dancer

Jag har en vallack e Wind Dancer som är 2 år. Har haft honom sen han var 6 mån. Är just på gång med att köpa en till häst med Wind Dancer som morfar. Otroligt bra psyke, positiv till allt, super exteriör och jätte bra steg. 8 på både trav och skritt vid unghästvisning aug-05. Älskar att löshoppa och snart är det dags för inridning. Han är 164 nu men blir nog ca 170-172 cm.
 
Sv: Wind Dancer

Jag har en 1-årig hingst e Wind Dancer ue Last Liberty.
Har bara haft honom sedan i april så jag känner honom inte så väl ännu... Men jag kan säga att han är väldigt läcker! :love:
Han är ädel, högrest och långlinjerad med bra gångarter. Blev klass 1 som föl, och har ett framgångsrikt möderne. Han kommer nog att passa både för hoppning och dressyr.
Ska bli mycket intressant att se vad det blir av honom! Hans namn är Wild Liberty. :p

Här är han på fölvisningen i Tyskland
WildLiberty.jpg


Hemma hos mig i våras
PICT4013.jpg

Hej

Jag fick se detta inlägg och kände genast igen hästen som nu är i min ägo Wild Liberty (Vilden). Genomtrevlig och snygg häst.
Du får gärna maila mig med lite mer info om hur han var när du hade honom.
Det jag märkt är att han är lite svag bak och när han var mindre hade han svårt i kurvor och hörn och snubblade gärna. Märkte du något sådant när du hade honom?

MVH

Lotta Klingestad
 

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Robina
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 677
Senast: Butros
·
  • Artikel
Hästnyheter I somras vann Rolf-Göran Bengtsson sjuårsfinalen i Falsterbo på hingsten Coventry Moon, uppfödd av Caroline Johansson. Kort därpå såldes...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp