Bukefalos 28 år!

Wintecsadlar

A

Asser

Jag har bestämt mig att införskaffa en wintec sadel, men eftersom jag helst vill ha en brun (eller new tan) så har jag fastnat för hoppsadeln. Wintec 2000 är andra alternativet men den är inte lika vackert brun. Min fråga är då; är det nu helt fel att ha en hoppsadel i stället för en allround? Jag rider periodvis på ridplan och i terrängen har jag en bomlös. Arbetet på ridplan är lätt dressyrridning och enstaka hinder.
 
Sv: Wintecsadlar

hoppmodellen är bättre på alla sätt än allroundmodellen, för min del hade det inte varit någon tvekan. Har haft en hopp till min pensionär som jag mest red i skogen och lättare dressyrpass, det funkade jätte bra :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Wintecsadlar

jag har en hopp.
lätt dressyrridning funkar väl, men det beror väl på ryttaren. själv avskyr jag att rida dressyr i hoppsadel :p

det är ganska framskurna kåpor på CCn.

ska du bara ha sadeln på ridbanan skulle jag köpa en dressyr ist :)
 
Sv: Wintecsadlar

Det beror helt på vad man trivs med tror jag.
Jag har haft enbart hoppsadeln du pratar om sen i januari och jag är mest dressyrinriktad och har tränat dressyr flera gånger i veckan, och regelbundet för tränare.
Det har funkat, men inte varit optimalt. Jag har längtat länge efter en riktig dressyrsadel...
Men jag tror inte jag hade trivts bättre i en allround, snarare tvärtom.
 
Sv: Wintecsadlar

Den vanliga 500 allrounden finns visst i brunt.

Däremot kan butiken låta bli ta in den då dom tror att den är svårsåld :confused:

Har själv haft en sådan som passade utmärkt att rida dressyr i när jag tog bort klossarna.
Lika bra var den att hoppa i när klossarna satt som dom skulle framför och bakom benet.

Själv skulle jag ge butiken ultimatumet att antingen tar dom in den i brunt eller så köper jag den någon annanstans, nätet är oftast billigare...
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 306
Senast: lady_vip
·
A
  • Låst
Träning Jag har bestämt mig att införskaffa en wintec sadel, men eftersom jag helst vill ha en brun (eller new tan) så har jag fastnat för...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: IngelaH
·
D
Utrustning Jag behöver hjälp. Jag rider just nu med bomlös sadel, men måste införskaffa en bomsadel eftersom jag tänkt tävla lite i vår. Vad jag...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp