Wish - shoppingapp

Anna

Trådstartare
Jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta, men jag hittar ingen. Mod får plocka bort eller sammanfoga om jag bara söker slarvigt :)

Anyway. Igår laddade jag ner Wish, den där skojiga shoppingappen, och har redan hittat några riktigt roliga grejer. Det handlar om småpengar så jag undrar mest av intresse om någon annan använder den? Är ni nöjda? Jag förstår att leveranstid ibland kan vara lång, men så är det ju på nätet ibland.

Jag har köpt ett par jätteskojiga igelkottsvantar, tre sjalar (varav en blir julklapp) och ett par örhängen. Om ni berättar bra saker kommer jag antagligen att beställa massor av just julklappar därfrån!
 
Jag har appen men aldrig vågat beställa något. Min sons gudmor har dock beställt en del därifrån och hennes erfarenhet är att man oftast få ta en storlek större då asiater är lite mindre i storlek än oss européer. Färgerna stämmer inte alltid men kvalitén är oftast helt okej. Man kan ju även läsa recensioner från andra och ibland har dem lagt till egna bilder så man kan få en uppfattninh.
M.a.o. helt okej för dem pengarna. :)
 
Jag har appen men aldrig vågat beställa något. Min sons gudmor har dock beställt en del därifrån och hennes erfarenhet är att man oftast få ta en storlek större då asiater är lite mindre i storlek än oss européer. Färgerna stämmer inte alltid men kvalitén är oftast helt okej. Man kan ju även läsa recensioner från andra och ibland har dem lagt till egna bilder så man kan få en uppfattninh.
M.a.o. helt okej för dem pengarna. :)

Ja, kläder vet jag inte om jag vågar mig på. Fast jag tittade på ett par klänningar där det fanns recensioner som förklarade typ "jag är vanligtvis en svensk L/XL, köpte XXL och den passade" eller "rosenröd är snarare ceriserosa" och så, och då känns det ju tryggare :)

Tack för ditt svar!
 
Jag har appen men inte köpt något. Var inne och kollade men det kändes sådär.. Och nu terroriseras jag av miljoner mail från wish som vill tipsa om allt möjligt :banghead:
 
  • Gilla
Reactions: fio
I det stora hela verkar det vara samma som Aliexpress, men att via wish kan man välja att betala med Klarna istället för sitt konto. Jag har beställt ifrån både Aliexpress och wish. Vissa saker är helt okej, vissa är sämre. Det komiska är att sonen har en Pokemon Go tröja i storlek XL i herrmodell som passar hyfsat. Hans svenska storlek är 158 så det ger en riktlinje om att kläderna kan vara små. Jag har på mig en tröja idag ifrån wish som har stl L men den är mer som XL. Min tröja liknar inte alls tröjan på bilden men fungerar som vardagströja, så man får ta med i beräkning att kvaliten är verkligen sisådär på många saker.
 
Köper en del därifrån. Dock så är det alldeles för lång leveranstid men det blir ju så när frakten är gratis och det är långt bort. Har oftast hunnit glömma bort att jag beställt något. Skulle dock aldrig köpa kläder därifrån, mest för att jag har tillräckliga problem att hitta rätt storlek i butikerna så kan tänka mig att jag hade beställt fel.
 
Jag har köpt grejer där ifrån. En klocka som gick sönder vid första användning och ett armband som gick sönder efter ett par gånger. Visserligen inga pengar men nä, inget jag kommer beställa ifrån igen.
 
Har appen men har inte beställt nånting.
Hur är det med Facebook, kan folk på något vis se vad man beställt?
 
Handlar en del från wish, men bara saker jag typ vet vad det är eller är. Nån gång har jag chansat och jaaa, det är mycket skräp. Men jag har alltid fått varan och aldrig haft problem med något. Har heller aldrig försökt returnera något ;)
 
Har handlat en del från Wish. En det saker har varit superbra, andra mindre bra. Läser alltid omdömen på både produkt och säljare/butik, ås kan man undvika det värsta skräpet. Leveranstiden är i många fall frustrerande lång, men köper aldrig något där som jag har bråttom att få hem ;)
 

Liknande trådar

Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 673
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp