Wish - shoppingapp

Jag har appen men inte köpt något. Var inne och kollade men det kändes sådär.. Och nu terroriseras jag av miljoner mail från wish som vill tipsa om allt möjligt :banghead:

Haha ja... Jag tog bort appen för jag orkade inte med det.. Fick massa på telefonen!
 
Gå in på inställningar och ta bort att de skickar mail, det är det första jag gör med typ alla appar som pysslar med sånt :)
 
har beställt en del och varit nöjd varje gång. Har beställt ganska så basic sakerå kollat omdömmenmm innan jag beställt. Det ar även varit sakersom det inte gör att det varit leveranstid på.

ang allla mail så jhar jag ändrat det i inställningara å får inte ett enda mail längre.
 
Älskar wish :o Men handlar i princip bara saker som kostar under 50 kr så jag tar att kvaliteten är sådär. Väljer wish före Aliexpress pga Klarna och att priserna är lättare att förstå.
 
Wish säljer saker som de sålde på Ali eller Lightinthebox för flera år sedan. Inget jag vill ha. Men jag har kompisar som köper hej vilt och är väldigt nöjda, men jag är inte övertygad.
 
Wish säljer saker som de sålde på Ali eller Lightinthebox för flera år sedan. Inget jag vill ha. Men jag har kompisar som köper hej vilt och är väldigt nöjda, men jag är inte övertygad.

Det är inte bara Ali och Lightinthebox, det finns mängder av bl.a svenska internetsidor som säljer samma saker från Wish. Mängder av annonser på Tradera likaså. Har man tid (och lust med mera) så kan man alltså starta företag genom att sälja samma saker till överpris där folk tror att man är unik. :grin:
 
Jag har köpt nagellack, bakprylar-mönstrade kavlar, utstickare m.m. smycken och andra prylar.
Är väldigt nöjd och kommer fortsätta handla.:)
Dock inte kläder då det kan vara svårt med storlekarna.;)
 
Jaha. Tack så jävla mycket eller nåt. Nu laddade jag ju ner appen. Jag ska ju inte köpa mer grejer nu ju!

Fast okej, jag har köpt smink för 100 spänn, "komplett uppsättning". Till brorsdöttrarna som alltid vill leka med mitt smink när de är här. Är lite dyrt låta dem göra det med märkessmink. Så nu har de fått eget. Kvalitén kan verkligen kvitta och priset gick ju inte att klaga på
 
Jag har köpt en hel del loom bands och tillbehör till det, och billiga smycken och målarböcker. Ska göra en beställning på en del leksaker och så inför jul nu. Gillar att man kan få saker billigt! När det är loom bands så tillverkas det ju oftast där borta ändå så det är samma sak som jag skulle köpt dyrare i en svensk leksaksaffär. Samma sak med många andra leksaker.
 
Det är inte bara Ali och Lightinthebox, det finns mängder av bl.a svenska internetsidor som säljer samma saker från Wish. Mängder av annonser på Tradera likaså. Har man tid (och lust med mera) så kan man alltså starta företag genom att sälja samma saker till överpris där folk tror att man är unik. :grin:
Nä, det är ju tvärtom, det är Wish som säljer saker från Ali och Lightinthebox. Samma som folk gjort på Tradera i en massa år, de köper från Ali eller Lightinthebox och säljer på Tradera.

Nu med globaliseringen och internet så inser vi ju att det är såhär världens ser ut och företagandet ser ut. Det flesta företag köper ju ändå in sina grejer från samma tillverkare. Det är ju inte så att Siba, Media Markt, Elgiganten etc köper in sina grejer från olika tillverkare. De säljer ju Samsung allihop. Det är ju lite så klädindustrin funderar också om du bortser från de som har egna märken. Det finns ju inte bara en affär som säljer Nike eller Levis liksom. Och det är ju inte så att alla har samma priser på samma vara heller.
 
Jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta, men jag hittar ingen. Mod får plocka bort eller sammanfoga om jag bara söker slarvigt :)

Anyway. Igår laddade jag ner Wish, den där skojiga shoppingappen, och har redan hittat några riktigt roliga grejer. Det handlar om småpengar så jag undrar mest av intresse om någon annan använder den? Är ni nöjda? Jag förstår att leveranstid ibland kan vara lång, men så är det ju på nätet ibland.

Jag har köpt ett par jätteskojiga igelkottsvantar, tre sjalar (varav en blir julklapp) och ett par örhängen. Om ni berättar bra saker kommer jag antagligen att beställa massor av just julklappar därfrån!

Jag har beställt en gång och det fungerade fint, tog på faktura från Klarna.
Har däremot en bekant som tog direktbetalning från kort och blev av med massa pengar. Dock upptäckte dom det snabbt och fick tillbaka pengarna, men ändå...
 
Nu har jag inte Wish då det är lättare att köra Aliexpress på datorn och att jag sett flera exempel på hur olika personer fått varierande priser på sakerna trots att de kikar på samma produkt( samma säljare) med Wish. Aliexpress fungerar bra om man läser recensionerna, ser på kundernas bilder och inte förväntar sig att få exakt vad som är på bilden. Skulle inte köpa någon form av hudvård eller smink. Ok, undantag för exfolierande fotsockar. Känns som att man får vad man betalar för. Den enda gången som jag fick pengarna tillbaka då en vara inte kom så hade jag hellre efterskänkt pengarna. Har gjort en hel del affärer med det företaget men hade gärna sett ett högre pris på produkten.
 
Bästa ögonskuggorna jag någonsin haft köpta jag på Lightinthebox. En palett med säkert 100 st färger som jag betalade typ $10 för. Sjukt nöjd!!
Att jag inte beställer sådant är verkligen dubbelmoral från min sida... att det kommer från Kina från app/sida men har inte sett till att min lilla mängd smink är icke djurtestat ändå. Så inte att jag egentligen kan döma om folk köper, tur att jag inte direkt har mycket iaf :p Det är sånt som jag blivit mer medveten, hur transportkedjan egentligen ser ut och hur företag får sina varor. Saker man egentligen vet men inte reflekterat så mycket över.
 
Nä, det är ju tvärtom, det är Wish som säljer saker från Ali och Lightinthebox. Samma som folk gjort på Tradera i en massa år, de köper från Ali eller Lightinthebox och säljer på Tradera.

Nu med globaliseringen och internet så inser vi ju att det är såhär världens ser ut och företagandet ser ut. Det flesta företag köper ju ändå in sina grejer från samma tillverkare. Det är ju inte så att Siba, Media Markt, Elgiganten etc köper in sina grejer från olika tillverkare. De säljer ju Samsung allihop. Det är ju lite så klädindustrin funderar också om du bortser från de som har egna märken. Det finns ju inte bara en affär som säljer Nike eller Levis liksom. Och det är ju inte så att alla har samma priser på samma vara heller.

Ja, vem som säljer ifrån vem har jag ingen koll på. Vet bara att Ali, Wish med flera har samma utbud.
Men visst, så ser det ut. Någon i sista änden tjänar pengar på billig arbetskraft.
 

Liknande trådar

Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 673
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp