Bukefalos 28 år!

Wladimir O.A. 1138

S

Svenskt

Wladimir O.A.

Född 2003
Mörkbrun, 169 cm
Premierad AB t o m 2012
I avel från 2007
Uppfödare: O. Anema, Holland
Ägare: Birgitta Kjellin Häst AB,
Stall André AB och

Bruksprov Flyinge 2007 (4 år)
Exteriör: 8 8 7 8 9 = 40
Gångarter: 8 9 9 = 8,7
Löshoppning: 6 7 = 6,5
Ridbarhet: 9 9 = 9,0
Härstamning: 1
Lämplighet: 1

Vad tycker ni om Wladimir?;)
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

wlahuvf1.jpg


Den är Wladimir på bilder.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Såg honom på hingstvisning på Strömsholm i våras och blev jätteförtjust! Den enda som imponerade av de visade (dressyr)hingstarna, faktiskt. Han såg mkt ridbar ut, cool, mjuk... Skulle gärna ta honom om jag visste om han lämnar stora eller små avkommor.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Såg honom på hingstvisning på Strömsholm i våras och blev jätteförtjust! Den enda som imponerade av de visade (dressyr)hingstarna, faktiskt. Han såg mkt ridbar ut, cool, mjuk... Skulle gärna ta honom om jag visste om han lämnar stora eller små avkommor.

Okej Rolig. jättefin häst som jag har sett.:)
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Vi har en ett åring e. Wladimir som är suveränt trevlig. Jag tycker otroligt mycket om den hingsten och han har ett super psyke.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Kontakta Ploppi, vår unghäst ligger på Wladimirs hemsida tror jag som föl, nu har jag onga bilder på honom, men jag skulle inte tveka att betäcka med honom igen för vi är supernöjda! Sen slår mitt hjärta lite extra för hans fantastiska stam med Flemming i topp! Florestan och så Donnehall lite lagom långt bak!
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Kan du inte ta något foto på den och lägga in här? Är också nyfiken.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

WLadimir är helt fantastiskt snygg o rör sig helt fantastiskt. En riktigt snygg häst!!

Står högt på listan över hingstkandidater åt vårt 2 åriga sto som ska betäckas (förhopningsvis 2010)
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Jag har sett en avkomma som såg väldigt fin ut, annars har jag svårt för hingstens biljardering och korta exteriör.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Hur stor förväntas er unge bli? Storlek på mamman?
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

WLadimir är helt fantastiskt snygg o rör sig helt fantastiskt. En riktigt snygg häst!!

Står högt på listan över hingstkandidater åt vårt 2 åriga sto som ska betäckas (förhopningsvis 2010)

Jag kan inte annat än att hålla med, har har en fantastisk smidighet och mjukhet som jag sällan sett, dessutom rör han sig himla trevligt. :)
Ser fram emot att se mer av honom och hans avkommor!
/U
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Jag har sett en avkomma som såg väldigt fin ut, annars har jag svårt för hingstens biljardering och korta exteriör.

biljarderingen har jag missat totalt, däremot finns det gott om llånga ston så en lite kortare hingst tycker jag bara är välbehövligt.
/U
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Tja, mitt sto (och så många andra) behöver en kort hingst. Sen har jag personligen inget emot en häst som biljarderar (även om jag vet att det förstås inte är korrekt), men oftast rör sig dessa hästar mjukt och luftigt.

OM min ska betäckas nästa år också så är Wladimir defintivt intressant!Superfin stam, ridbarhet och psyke. En väldigt fin och komplett dressyrhingst:).
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Tja, mitt sto (och så många andra) behöver en kort hingst. Sen har jag personligen inget emot en häst som biljarderar (även om jag vet att det förstås inte är korrekt), men oftast rör sig dessa hästar mjukt och luftigt.

Något sådant samband har jag aldrig märkt, att det skulle ge mjukare gång? Men jag tycker att det är konstigt att han belönats med så höga gångartspoäng, trots inkorrekt rörelse både fram och bak. Enda neddraget är på extremiteterna.

Jag talar mest om att han är kortlinjerad överlag, och det tycker jag inte är önskvärt.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Vår ett åring rör sig mycket tilltalande och inte billjaderar han, vilket jag är mycket känslig för. Mödernet är Pontus - Guvernör och stoet är inte själv speciellt långlinjerad. Själv föredrar jag när dressyr hästarna blir lite kvadratiska med en lärrhet för samling. Vi är otroligt nöjda med vår avkomma. Om Wladimir hade hemska fel på sina ben skulle han med all säkerhet inte vara godkänd, utan en 7 på benen är helt ok,
Vad jag har förstått så är han överrörlig, och det kan naturligtvis ge ett intryck av biljadering.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Något sådant samband har jag aldrig märkt, att det skulle ge mjukare gång? Men jag tycker att det är konstigt att han belönats med så höga gångartspoäng, trots inkorrekt rörelse både fram och bak. Enda neddraget är på extremiteterna.

Jag talar mest om att han är kortlinjerad överlag, och det tycker jag inte är önskvärt.
En egenskap/defekt ska normalt bara påverka en av bedömningspunkterna.
Benens bedömningspunkt heter "extremiteter och rörelsernas korrekthet". Om hästen biljarderar så är det "rörelsernas korrekthet" som ska påverkas av det och det är således där det lägre betyget ska sättas.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

En egenskap/defekt ska normalt bara påverka en av bedömningspunkterna.
Benens bedömningspunkt heter "extremiteter och rörelsernas korrekthet". Om hästen biljarderar så är det "rörelsernas korrekthet" som ska påverkas av det och det är således där det lägre betyget ska sättas.

Fast jag såg en häst på 3-årstest som fick neddrag på samtliga bedömningspunkter (ext, skritt, trav, galopp) just på grund av inkorrekthet. Och den hästen var mycket rörlig. Jag blev förvånad.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Vår ett åring rör sig mycket tilltalande och inte billjaderar han, vilket jag är mycket känslig för. Mödernet är Pontus - Guvernör och stoet är inte själv speciellt långlinjerad. Själv föredrar jag när dressyr hästarna blir lite kvadratiska med en lärrhet för samling. Vi är otroligt nöjda med vår avkomma. Om Wladimir hade hemska fel på sina ben skulle han med all säkerhet inte vara godkänd, utan en 7 på benen är helt ok,
Vad jag har förstått så är han överrörlig, och det kan naturligtvis ge ett intryck av biljadering.

Hemska sa jag väl inte, men han är inte korrekt, varken fram eller bak, så vitt jag kan se från videoinspelningar. Dessutom är han rakhasig. Så för min del får det vara ;)
 

Liknande trådar

F
Avel Hej.. Jag undrar om ni vet något om hingsten Niveau 1136 då vi har bäteckt vårt sto. Undrar om det kan bli nådot fint....(vad tror...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: foxy_nico
·
E
Avel Jag förstår inte. Nu vet jag inte exakt vilka poäng som delades ut i tyskland men gällande Highlander så marknadsförs han med sitt...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp