Bukefalos 28 år!

Wladimir O.A. 1138

Sv: Wladimir O.A. 1138

Något sådant samband har jag aldrig märkt, att det skulle ge mjukare gång? Men jag tycker att det är konstigt att han belönats med så höga gångartspoäng, trots inkorrekt rörelse både fram och bak. Enda neddraget är på extremiteterna.

Jag talar mest om att han är kortlinjerad överlag, och det tycker jag inte är önskvärt.

Det är verkligen ingen vetenskaplig grund bakom att biljardering betyder mjuk-luftig gång. Men de hästar jag har träffat på som biljarderar har alla varit väldigt runda i sin gång med mycket luft. I stallet har vi fyra hästar som i olika grad biljarderar (tre av dom e:QE och en e:Chapman).

Många ston av äldre stam är långa på alla ledder och då är korta Wladimir helt perfekt:).
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Vi seminerade mitt sto med honom i måndags. Pigga simmare hade han! Och tänk, de hade han i sig när han vann MSV i lördags - visst måste det bli en vinnande avkomma då :rofl:
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Något sådant samband har jag aldrig märkt, att det skulle ge mjukare gång? Men jag tycker att det är konstigt att han belönats med så höga gångartspoäng, trots inkorrekt rörelse både fram och bak. Enda neddraget är på extremiteterna.

Jag talar mest om att han är kortlinjerad överlag, och det tycker jag inte är önskvärt.

Nu svarar jag innan jag läst tråden klart...
Men förra årets kungakanna vinnare som även vann som bästa 3 åring på champinatet biljaderar ordentligt på ena fram. Så avdrag gör de inte för det. Däremot så vet man att det sliter hårt på knäna på dem som gör det.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Mitt sto e Chapman biljaderar också på ena fram. Hon är 19 år o av gammal modell o fick 997 på gång.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

puttar upp den här och frågar dels hur det går med era avkommor samt också om ngn hört om han enbart ska tävlas i år eller om han kommer vara tillgänglig?
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Wladimir kommer endast att tävlas i år, om nu inget händer som gör att det ändrar sig. Det ska bli riktigt spännande att se hur det kommer att gå för honom och Pernilla, ser dem ibland på hemmaplan och det ser galet spännande ut, hingsten verkar vara kanontrevlig, och de passar varandra kanonbra. Fått intrycket av Pernilla att hon är otroligt fokuserad och målmedveten så jag tror faktiskt att detta blir hur bra som helst.

Jag har inte träffat avkommor själv men de jag har sett på film/foto har varit väldigt lika honom själv. Bruna med lite tecken, långa ben, vissa lite brett ansatt hals, lite kortare i ryggen och de jag har sett på film har haft stor och luftig trav. De är ju fortfarande unga, första visas på 3-års i år, ska bli spännande att se hur det går för dem.
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Det stämmer att han inte kommer att vara i avel i år utan enbart satsa på tävling. (Chansar på att jag som delägare därmed får skriva här :), annars får ni gärna maila mig direkt.)

Det finns ett fint filmklipp om honom (samt intervju med Pernilla) från senaste landslagsträningen för Kyra på Ridsports websida om ni vill se! De har fått delta som ett av de ekipage man har ögonen på inför framtiden, även om han bara är åtta år.

Hälsn Ann
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Tycker det är längesedan man hörde + såg några resultat från Wladimir. Var är han idag? Tävlas han? Skadad? Avel? Han har alltid varit en favorit bland de unga dressyrhingstarna :love:
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Tycker det är längesedan man hörde + såg några resultat från Wladimir. Var är han idag? Tävlas han? Skadad? Avel? Han har alltid varit en favorit bland de unga dressyrhingstarna :love:

Han startade senast i höstas då han vann Int I på drygt 66%. Tror att han bara tränas nu för att vara klar att starta GP:).
 
Sv: Wladimir O.A. 1138

Han är på gång igen efter att ha fått ta det lite lugnt i vintras. Förra veckan var Pernilla hos Patrik K i Tyskland med honom och det var idel lovord så det bådar gott inför framtiden.
 

Liknande trådar

F
Avel Hej.. Jag undrar om ni vet något om hingsten Niveau 1136 då vi har bäteckt vårt sto. Undrar om det kan bli nådot fint....(vad tror...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: foxy_nico
·
E
Avel Jag förstår inte. Nu vet jag inte exakt vilka poäng som delades ut i tyskland men gällande Highlander så marknadsförs han med sitt...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp