Bukefalos 28 år!

Working Equitaiton

Barock-Pinto

Trådstartare
Hejsan!
Är det någon här som håller på med detta eller har provat på att träna WE någon gång? Tänkte att jag skulle testa och se om det är kul.
 
Sv: Working Equitaiton

Jag har testat! Och jodå det är skoj. Hade kanske förväntat mig lite mer av tränaren på den träningen men... Är definitivt något jag ska fortsätta leka med så fort de drar igång något här nere i skåne!
 
Sv: Working Equitaiton

Vad är det för något? (WE alltså)
 
Sv: Working Equitaiton

WE är en ganska ny gren i Sverige. Den kommer ifrån Portugal och är lite gran deras bruksridning. Man ska bla. kunna rida upp ett dressyr program av svår klass. Sedan ska man klara av en hinderbana, ungifär som trail men med hög samling. Varje litet misstag ger poängavdrag. Sedan är det samma hinderbana igen fast på tid, då ska det gå så snabbt det bara kan. I lagklasser ingår även en boskapsgren. Vill du veta mer kan du gå in på www.rormossen.se
 
Sv: Working Equitaiton

Nu undrar jag, ni som vet. Vilka raser passar sig för denna gren.

Utom PRE alltså. Frieser? Vad är det man ska kunna kräva an hästen?
 
Sv: Working Equitaiton

Jag har ett halvblod och det går alldeles utmärkt. Araber har jag också sett en hel del använda. Det är snarare ridningen än rasen som är det viktigaste. Bärighet är A och O typ...
 
Sv: Working Equitaiton

oki då vet jag

letar nämligen ny häst, men vet inte vad jag vill ha....... vet bara att jag vill börja med WE.
 
Sv: Working Equitaiton

Znozan skrev:
Nu undrar jag, ni som vet. Vilka raser passar sig för denna gren.

Utom PRE alltså. Frieser? Vad är det man ska kunna kräva an hästen?

Jag tror inte heller att rasen är sådär jätteviktig, om du inte ska tävla på hög nivå förstås. Det viktiga är ridningen och träningen! ;) :)
 
Sv: Working Equitaiton

Jag tränar för en känd WE ryttare, men mitt problem med banan är att många moment kräver en otroligt högutbildad häst så det tar tid innan man överhuvudtaget kan rida banan.

Den kräver galoppombyten i varje steg (nästan iallafall i vart tredje) samling till en grad av st georg. Fort ska de gå också..

Känner att det kommer att ta tid innan man kan rida en sån bana utan att bli utskrattad.:p
 
Sv: Working Equitaiton

Nu ska jag till Rogstorp i Kungälv och träna WE på Söndag! Det ska bli skit kul. Någon som ska dit? Är det någon som ska på clinicen med João Lynce på Rogstorp den 21-23 april?
Finns det någon här som tränar WE regelbundet, eller ibland iallafall?:banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Han är portugisen i Sverige som kombinerar klassisk dressyr med working equitation. Paulo Bastos håller clinics och lektioner runt om i...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Övr. Grenar Någon här som tränar och eller tävlar i WE? Nån som har lite bra nybörjartips på vad som är bra att börja med? Har som plan att prova WE...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
29 115
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Emiro
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 337
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp