Bukefalos 28 år!

Working equitation ökar samarbetet med hästen

Ja det har den men det är ju väldigt likt trail som funnits i Sverige länge länge innan WE plev så poppis :)
 
Ja det har den men det är ju väldigt likt trail som funnits i Sverige länge länge innan WE plev så poppis :)

Absolut, jag bara återkopplade på att du skrev "engelsk version" vilket det inte är.
 
Absolut, jag bara återkopplade på att du skrev "engelsk version" vilket det inte är.

Jag menade mer att det nu utövas på ridskolor runt om i Sverige och dessa ridskolor lär i grund och botten ut engelsk ridning och jag tror att de fokuserar mer på hindren än på själva ridstilen när de rider WE, alltså "som en engelsk verision" av även den spanska delen.

För bara för att man ställer fram en bro och rider över kan man väl inte säga att nu rider jag "portugisisk ridstil" (eller amerikansk western style heller).

Man har ju den ridstilen man har tills man vill gå längre och tävla uppåt i klasserna och intresserar sig mer och mer för HELA stilen och också då ursprunget

(Jämför med western där många börjar rida på E, D och C nivå med sin "Brunte" och efter några år om man fortf är inne i svängen köper man en ny häst som är av amerikansk ras alt arab för att kunna satsa mer och komma längre)
 
Men det spelar inhen roll. WE eller W Trail ÄR jättebra för känsla och kommunikation mellan ryttare och häst och tumme upp för att SvRF lyfter fram åtminstone en av dem!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För tolv år sedan blev Karisbon Tuula Starck-Schreiber biten av westernridningsflugan. Hon säger att den hästsportsgrenen är väldigt...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en ny studie kring hästens foder har veterinär Sanna Truelsen Lindåse konstaterat att en hög sockerhalt ökar risken för vissa hästar...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kunskapen om hästens betydelse för människors fysiska, psykiska och sociala välbefinnande ökar. Nu har Hästnäringens Nationella...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En person som precis fått ansvar för en häst slog larm om djurets situation. Veterinär och polis konstaterade att hästen var extremt...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp