Bukefalos 28 år!

Wras- anslutna klubbar?

Center

Trådstartare
Hur fungerar det? Är/måste alla westernklubbar/föreningar vara anslutna till WRAS? Undra mest för jag undrade om WRIS var anslutna till WRAS, men hitta inget på respektive hemsida. Eller är WRIS eget? Tänkte om man skulle tävla så ska man ju va medlem i en klubb, och måste den då va ansluten till WRAS?
Är, som ni förstår, rätt ny på det här med klubbar och föreningar och hade tänkt försöka komma ut och tävla i år....
 
Sv: Wras- anslutna klubbar?

Hej Center!

Nej alla klubbar måste inte vara anslutna till WRAS, men för att medlemmarna ska få tävla på WRAS-tävlingar krävs att klubben är anslutn för att kunna utfärda licenser.

Klubbar i syd hittar du här
http://wras.se/sida.asp?sid=20&did=8&spid=1
Såvitt jag kan se är dock inte WRIS anslutna.
Välkommen till Westernvärlden!!!:laugh:
 
Sv: Wras- anslutna klubbar?

WRIS blev uteslutna ur WRAS efter disciplinärende.

Det finns en WRAS-klubb i Skåne och det är WINS, som legat lite i malpåse, men som så sakta börjar röra på sig igen.

/Mike
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 327
Senast: Enya
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 033
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp