Bukefalos 28 år!

WRAS engångs licens........

Raggartass

Trådstartare
Någon som vet hur det funkar när man löser en sådan :confused:. Jag har nämligen mer eller mindre bestämt mig att jag ska vara med på Greva 27/4 och göra bort mig :o
Men jag kunde inte skicka in registreringsbeviset till APHA för ägarbyte, förrens förra veckan. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan det kommer ett nytt? Hinner jag få tillbaka det, eller räcker det med att jag står som ägare på hästen i passet?
Någon med kunskap får gärna reda ut detta åt mig, så att jag inte anmäler mig och åker dit, och det visar sig att jag inte får vara med i alla fall.
 
Sv: WRAS engångs licens........

Jag förutsätter att det är SWR’s D-tävling 27/4 du menar…

Engångslicens löser du på plats för 100:- och ägarförhållandena är inte några problem, det du behöver visa är vaccinationskort med giltig vaccination och en Hästägarförsäkran som visa att hästen är frisk.

Lycka till
 
Sv: WRAS engångs licens........

Fyller man i en sådan hästägarförsäkran själv, eller är det något man måste ha underlag för?
Tack för svar på tidigare fråga :)
 
Sv: WRAS engångs licens........

Tror den finns att printa ut på WRAS hemsida annars brukar den finnas på tävlingsplatsen. (På bordet vid sekretariatet på Grevagården).
De hela är bara att du ska bekräfta att din häst inte är eller nyligen haft nån smittsam sjukdom.
 
Sv: WRAS engångs licens........

Hur kommer du se ut på tävlingen?

Jag ska nämligen också dit, så det vore kul att veta vem som är du :p
 
Sv: WRAS engångs licens........

Det märker du på vem som gör bort sig mest :p

Andra tips är:




Troligen klädd i orange skjorta, svarta chaps o hatt. De orange benskydden får troligen vänta till plånboken tål det :crazy:

Och hur ser du ut??
 
Sv: WRAS engångs licens........

Tack igen :)
Men nu kommer nästa huvudbry:
Engångslicens kan lösas på D-tävling/klass för häst, ryttare eller ekipage, kostnad 100:-. Sekretariatet tar emot betalning för engångslicensen, sekretariatet skriver ner vilka som löser engångslicens, (inga licenspapper finns). Senast 10 dagar efter tävlingen skall klubben redovisa antalet sålda engångslicenser till Förbundet. Vid redovisning av tävlingsresultat skriver man Eng på de som har haft engångslicens.


Betyder det att det kostar 100kr/klass, eller räcker det med 100kr även om man startar i flera klasser samma dag?
Ursäkta mina dumma frågor, men det är bättre att veta i förväg än att stå som ett stolpskott samma dag :crazy:
 
Sv: WRAS engångs licens........

Licensen gäller per ekipage och tävling så 100 kr för hela tävlingen.
 
Sv: WRAS engångs licens........

Men gud vilken söt häst! :love:

Jag kommer troligtvis också göra bort mig lite, för jag blir så sjukt nervös på tävling och spänner mig och skapar kaos i huvudet. Men, vi åker dit för att det är roligt och för att få mer erfarenheter. :D

Jag har inte ritkigt bestämt klädsel till mig och hästen ännu, troligtvis har jag en beige/brun skjorta, svarta jeans, bruna boots, svart hatt.
Och hästen har en beige/brun filt.

Annars ser pållan ut såhär, oavsett färg på filt.

PICT0019.jpg
 
Sv: WRAS engångs licens........

Ja visst är han skön :love::love:. Världens snällaste på fyra ben! Mitt fynd i hästköparsvängen!!
Din egen ser ju inte så dum ut heller :d.

Vilka grenar hade ni tänkt vara med i? Kanske möts vi på banan. Tips i så fall - håll till höger när vi kommer farande i full kareta :rofl::rofl:
 
Sv: WRAS engångs licens........

Vilka grenar hade ni tänkt vara med i? Kanske möts vi på banan. Tips i så fall - håll till höger när vi kommer farande i full kareta :rofl::rofl:

Trail, western riding, western horsemanship och
ev reining.

hade velat ge mig på ranch trailen också, men det blir så många klasser.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 212
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 839
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp