WRAS Förbundsårsmöte.

Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Är det månne en Gustafs?
Sketanes go!
/Mike
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Och vad gör du på lördagar då???:crazy:

Eller det vill jag kanske inte veta:eek:.....
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Tar en (eller flera) pilsner & är sketanes snäll :)
/Mike
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Hoppas alla kom hem ordentligt igår efter vår trevliga helg i Örebro.... :D
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Hej Alla, hur gick det på förbundsstämman, nyfiken på vilka som blev invalda i styrelsen......
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Japp, Texaz har hittat hem och tog en härlig skogstur med Alvira!!:love:

Blir bara så peppad av dessa träffar, borde vara oftare!!!
:D
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Tack alla Ni!

Ni alla gjorde det hela till ett bra konvent/årsmöte.

Och tack för förtroendet.

/Mike - som inte ens bet Texaz :devil:
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Haha, nej med det var nog bara för att krafterna tog slut med problemlösandet kvällen innan!!!!
Nåja, vi kommer antagligen att ha en del att göra med varandra framöver eftersom jag sitter i tävlingsutskottet:crazy::D!!!

Texaz, som gömt Alvira under sängen.....:angel:
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Jag har också hittat mig hem, ända till norrland ;)
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Haha, nej med det var nog bara för att krafterna tog slut med problemlösandet kvällen innan!!!!
Nåja, vi kommer antagligen att ha en del att göra med varandra framöver eftersom jag sitter i tävlingsutskottet:crazy::D!!!

Texaz, som gömt Alvira under sängen.....:angel:

*Plockar ut Alvira och skäller på Texaz för att hon knött in henne där måtten inte är godkända*
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Du har PM.........
Mer oficiell information kommer snart från förbundsstyrelsen

/Mike
 
Sv: WRAS Förbundsårsmöte.

Läste detta på WRAS hemsida

Ordföranden har ordet

I dag är det den 25 april och det här är sista gången jag skriver en hälsning under den här rubriken. Söndagen, den 27 april, avgår jag som Förbundsordförande. Jag har uppburit förtroendet under två mandatperioder (4 år) och nu är det dags att överlämna uppdraget till nästa man/kvinna.

När jag skriver dom här raderna, två dagar före Förbundsårsstämman, finns tyvärr ingen kandidat till förbundsordförandeposten. Flera av de utsedda valberedarna har inte tagit sin uppgift på allvar. Vad jag vet har en man fått slita med frågan i princip helt på egen hand.

Valberedningens förslag till årsstämman, är nu att ordförandeposten lämnas vakant och att en extra årsstämma för val av Förbundsordförande utlyses i september, samt att vice ordföranden får gå in som tf Förbundsordförande under tiden.

Sådana här situationer får naturligtvis inte uppstå i ett så stort förbund som WRAS. Vi är ca 3500 medlemmar och naturligtvis finns det lämpliga ordförandekandidater bland alla dessa. Det gäller bara att utsedda valberedare på alla nivåer - klubbar, distrikt och förbund - tar sitt uppdrag på allvar, ser till att fånga upp lämpliga personer och samarbetar nivåöverskridande. Valberedarna, på alla nivåer, måste förstå att dom är nyckelpersoner när det gäller WRAS fortlevnad och utveckling.

Men även du som är ledamot i klubb- eller distriktsstyrelse måste ta ett ansvar och hjälpa till. Att jag en gång lanserades som kandidat till förbundsordförandeposten berodde på en aktiv klubbordförande. Alla medlemmar är naturligtvis välkomna med förslag på lämpliga personer. Det måste ligga i medlemmarnas intresse att det finns en väl fungerande Förbundsstyrelse.

För mig är det, av olika skäl, nu rätt tidpunkt att avgå som Förbundsordförande och jag har i god tid lämnat besked om detta. Jag vet att jag har bidragit med kunskaper och erfarenheter, som varit positivt för utvecklingen av WRAS och därmed till nytta för dig som enskild medlem, men nu måste nya krafter ta vid och föra utvecklingen vidare framåt. Jag har gett vad jag har kunnat.

Att vara Förbundsordförande är många gånger ganska tufft, men uppdraget är också mycket stimulerande. Jag har hela tiden varit mycket stolt över att ha fått förtroendet att leda arbetet med att utveckla WRAS till ett modernt ridsportförbund för westernryttare.

Jag önskar all framgång för min efterträdare och alla er andra inom WRAS, som arbetar för att utveckla förbundet och westernridningen.


Lennart Nilsson
Avgående Förbundsordförande



Blev lite oroad när jag läste inläggen på denna tråden, någon som förvirrat alla med sin svada har blivit ordförande.... eller????? är det samme person som blev utkastad ur WINS och startade en ny klubb som numera har lagts ner pga för litet deltagande/aktiviteter. Försöke de/han inte ordna en tävling i fjol i Åstorp som inte blev någon succé ?
Skall bli intressant att följa utveckningen i WRAS
 

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: co-SMAD4
·
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 079
Senast: FrDrake
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 121
Senast: Tora
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
708
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp