Bukefalos 28 år!

Wrcs tävling i Nacka?

alazzi

Trådstartare
Kom just på att den gick i helgen. Kikade på resultatlistan och det ser ju ut som om det var lite glest med starter?

Var det en bra tävling annars?
 
Hej, Alazzi!

Oerhört välorganiserad tävling på Nacka! Heder till arrangörerna! Vi var en liten men tapper skara som tävlade, så tyvärr gick det nog inte ihop för klubben WRCS. Förstår inte vart alla tävlande är, för alla kan ju inte vara på QH-/PH-tävlingarna, och det borde ju vara poppis att varit med för alla även qh-/ph-ryttare eftersom tävlingen ingick som en av två deltävlingar till GP-reiningen i Globen. I den var vi endast 7!!! startande. Har funderat om folk har för dåligt med pengar i år, för syrran som tävlar utställning med sin hund har i sin ras som i vanliga fall i alla fall brukar dra ca 20-30 tävlande mött i många fall ca 3-5 st, utom i undantagsfall då de varit fler. Till nästa kval på High Chaparall kommer det fler, men de har ju redan "missat" poäng som i en slutstrid kan vara värdefulla. Visserligen så räknas det efter antal startande, men om jag räknat rätt så fick Fifi då 7 p, Monika 6 och jag 5 och Helena 4 mm. Själv är jag inte nöjd med Leksaks & min insats på Nacka, speciellt inte min egen insats, fick endast 64 p på lördagen pga bla en 3-poängsmiss och på söndagen så "fegred" jag och fick 68 p och det är väl skapligt så vi tog oss upp från en 5:e plac från lördagen till en 3:e, så nu får vi väl se vad vi kan göra på High Chaparall. Såg på Marie Karlssons hemsida, Mariekarlsson.com att det var ca 30 ekipage anmälda dit så då blir det ju större konkurrens vilket främjar sporten mer, än den lilla skara som var på Nacka. Grattis till Fiffi & Monika som fick till så fina ritter i Nacka. Speciellt Monika var kul att se på söndagen då hon fick till en kanonritt och vann det heatet! Bra jobbat! :bow:

//Marita
 
Vi kan komma som publik åtminstone :)
Österrike är ju "nära" när man bor i södra Tyskland.

Alazzi är ju kvar i Grödinge än så länge.
 
Aha, har du flyttat till Tyskland? Där finns det ju en och annan stor tävling både vad gäller westernridning i stort och stora arabtävlingar. Ska du flytta ner Alazzi sedan?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 798
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Helgen som gick var det Global Champions Tour-tävlingar i Monaco, men en av topphästarna som skulle varit med och tävlat kom aldrig fram.
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 921
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp