WSG's tävling 17:e maj

Sv: WSG's tävling 17:e maj

jag ska dit:bump: dock endast som groom..
så håll utkik efter den mest blänkande hästen på stället, och bakom, brevid eller under så springer de en lite små stressad människa me borste å pälsglans i högsta hugg.. de e jag:banana:
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

japp, för att skuggdöma (öva praktiskt efter utbildningen, för att så småningom ta licens) Ska bli jättekul!
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Har från säkert håll hört att det är enormt mycket anmälningar. I alla klasser vad jag förstod iaf.
Mvh
C
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Du har nog ingen säker källa... Ryttarmeddelandet ligger ute och det är bara många starter i D-klasserna. De andra klasserna blir det antagligen lite sammanslagningar för att få ihop tillräckligt många.

Är det inte fler tävlingsryttare i västra Sverige eller vad är det frågan om?
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Såhär står det i ryttarmedelandet att det ser ut. Många i B-pleasuren :o

Klass Gren Antal föranmälda starter
1 Trail B 4
2 Trail C 0 * Klassen kan komma att strykas
3 Trail D 8

4 Western Riding B 2 * Klassen kan komma att slås ihop medklass 5
5 Western Riding C 2 * Klassen kan komma att slås ihop med klass 4
6 Western Riding D 15

7 Western Horsemanship B 4
8 Western Horsemanship C 6
9 Western Horsemanship D 16

10 Reining B 7
11 Reining C 3
12 Reining D 4

13 Western Pleasure B 10
14 Western Pleasure C 8
15 Western Pleasure D 8

-------------------------------

Oh my god vad nervös jag är nu..... :crazy:
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Naglarna blir bara kortare och kortare... Men jag är mest nervös för om min huggorm tänker se snäll och trevlig ut emot de andra hästarna, samt att inte försöka att slå någon form av hastighetsrekord inne på banan.
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Jag är mest nervös för om min giraff ska, just det, se ut som en giraff! :angel:
Hon är dessutom bruntig nu, och då vet vi ju alla hur ston kan bli.... *suck*
Och nu blev jag sjukt nervös inför WP:n. 10 ekipage inne på banan, då har man inte mycket plats över! :o
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Det är ju stort ridhus och på B-nivå förutsätter iallafall jag att hästarna är något sånär rutinerade. Själv ska jag bara rida C och D klasser, är fortfarande lite beroende av tränsbett även om det gick kanon hemma igår med stången.

Synd att inte nerverna håller sig på insidan bara för att någon ska bedömma allt man gör:-).
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Haha! precis. Hemma är vi världsbäst :grin:
Men på tävling glömmer jag att andas, spänner mig som :devil: och ja... hur bra kan man rida då?
Men jag ska försöka fokusera på att ha kul! :D
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Jahopp, en liten utvärdering av tävlingen nu då, eller? :D

Jag har med mig hem, en 1a placering i WR (C-nivå), en 5a i Reining (B-nivå) och en 3e i Pleasure (B-nivå)

Jag var supernervös inför mina 2 första grenar så jag spände mig, glömde andas och gjorde det svårt för hästen att göra rätt. Men det gick bra, trots att jag är arg på mig själv för att jag klantade det! Hade för korta tyglar i Reiningen med.. ska bättra mig till nästa gång!

I Pleasure gick hon däremot som en KLOCKA och var sååå lugn, lydig och harmonisk men ändå pigg och vaken, som hon alltid är. Kunde rida på långa tyglar med bara sitsen, och JAG var lugn och avslappnad med, vilket såklart bidrog massor. Det gick sjukligt bra, och jag är nöjdnöjdnöjd! Inte visste jag att det var en pleasurehäst jag ägde :rofl:

Haha, men när speakern i slutet av WP'n sa "walk" tyckte både jag och hästen att hon sa "whoow" så Liona tänkte nita! :rofl: Jag trodde sedan att hon hade sagt "jog" så vi jogade på, tills jag såg att alla andra skrittade.... Attans! Menmen... Jag får skaffa hörapparat!

Hur gick det för er andra!?? :bump::bump:
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Min häst såg spöken överallt och hade en extra växel i. Jag frågade domaren om han ville köpa henne billigt men han var av någon anledning inte intresserad;).

När vi red sista klassen (utom tävlan) så började hon äntligen bli normal och jag kan nog tänka mig att behålla henne ett tag till;).
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Jag frågade domaren om han ville köpa henne billigt.

:rofl::rofl::rofl:

Jag erbjöd min tränare att köpa min pålle för en Coca-cola efter en trailklass där hon möblerat om hela banan. Men efter en mer lyckad horsemanship tog jag tillbaka erbjudandet ;)
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Jag var där som hejjarklack, sällskap och hästskötare åt Elanor och hennes syster. (eller... snarare häst-medhjälpare kanske man skall säga, eftersom att jag mest stod i cafet med Joanna och åt sockerbomber...... :angel:)

Grattis alla till era placeringar! :)
 
Sv: WSG's tävling 17:e maj

Haha! ja, det blev en del socker för er del :d
Det var jätteskönt att ha med er, Lena kan ju bli så virrig så henne får man ingen hjälp av när man behöver byta skjorta och inte har någon arm över för hästen!

så Tack för hjälpen! :D
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: settis
·
  • Artikel
Hästnyheter Ingen verkar rå på världsettan i hoppning. När FEI presenterade månadens ranking stod Henrik von Eckermann orubblig – för 17:e månaden i...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hej! Letar efter äldre bilder av New Forest-valacken Hembys Karamazov "Kalle" (f.2010) e. Miclas Activ u. Hembys Inanna Letar...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: em_
·
Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp