Y cirale sadel

K

kamitza

Hejsan !
Har fått tag på en beg sådan sadel.
Det är dubbla fram ringar på den var får man tag på sådanna sadel gjordar?
Är det någon som vet?
 
Sv: Y cirale sadel

Klipper å klistrar lite om Cirkel Y's rigging..

"This saddle also features Circle Y's unique 3 way, in-skirt rigging, which combines the features of a standard western dee rig with the opportunity to change the position of the rig to a full, 3/4, or 7/8 by merely changing the use of the tie strap. "
Länk: http://www.horsesaddleshop.com/park-and-trail-saddle.html

Det betyder alltså att du beroende på var du sätter tiestrapen (dvs; den breda läder eller textil "rem" som sitter i metallcirklarna på sadeln) så kan du ändra sadelns position/sadelgjordens position på hästen. (Hatar försöka översätta saker.. känns som om orden inte funkar fullt ut)

Så det är vanlig, normal, sadelgjord du ska ha :) å använd den som vanligt, beroende på var du vill att sadelgjorden skall läggas för hästens bästa.. ^^
 
Sv: Y cirale sadel

Precis som ovanstående,, Har själv en Circle Y med dubbla frmaringar. Har en rem fäst i ringarna precis som på bilderna, använder en vanlig bred sadelgjord.
Rekommenderar dock inte "repsadelgjordar", kan klämma på hästen osv. Var oxå försiktig med gjorder med gummiaktigt material mot hästen, kan bli friktion och värme--->brännskador.. Har sett det själv på sommaren, USCH!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: caballus
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 254
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp