Y cirale sadel

K

kamitza

Hejsan !
Har fått tag på en beg sådan sadel.
Det är dubbla fram ringar på den var får man tag på sådanna sadel gjordar?
Är det någon som vet?
 
Sv: Y cirale sadel

Klipper å klistrar lite om Cirkel Y's rigging..

"This saddle also features Circle Y's unique 3 way, in-skirt rigging, which combines the features of a standard western dee rig with the opportunity to change the position of the rig to a full, 3/4, or 7/8 by merely changing the use of the tie strap. "
Länk: http://www.horsesaddleshop.com/park-and-trail-saddle.html

Det betyder alltså att du beroende på var du sätter tiestrapen (dvs; den breda läder eller textil "rem" som sitter i metallcirklarna på sadeln) så kan du ändra sadelns position/sadelgjordens position på hästen. (Hatar försöka översätta saker.. känns som om orden inte funkar fullt ut)

Så det är vanlig, normal, sadelgjord du ska ha :) å använd den som vanligt, beroende på var du vill att sadelgjorden skall läggas för hästens bästa.. ^^
 
Sv: Y cirale sadel

Precis som ovanstående,, Har själv en Circle Y med dubbla frmaringar. Har en rem fäst i ringarna precis som på bilderna, använder en vanlig bred sadelgjord.
Rekommenderar dock inte "repsadelgjordar", kan klämma på hästen osv. Var oxå försiktig med gjorder med gummiaktigt material mot hästen, kan bli friktion och värme--->brännskador.. Har sett det själv på sommaren, USCH!
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 314
Senast: JohannaB
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: jemeni
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 132
Senast: Bubbla
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp