Yankee Mustang

T

tizzla

Vad tycker ni om avkommerna efter honom?
hur är dom i tempramentet osv?
 
Sv: Yankee Mustang

kl

Jag har ju FRIENDLY Kisses...:D

Hon är väldigt trevlig men ett sjujäkla humör när det vill sig...liten, ganska så lik de flesta Mustangarna tror jag , mbr utan teckan och runt 55 i manken....hon har 2 segrar och gått 15,7 på kort och 16,8 på medel...sådärhäst...tror knappast hon blir en stjärna ( är 5 år nu)

Grannen har en treåring, snygg ljusbrun hingst med bläs :love: Han heter Deep Sign och är kapabel men stressar upp sig lite ibland...startar om drygt en vecka tror jag
 
Sv: Yankee Mustang

Jag köpte en 5 årig valack efter honom för ungefär 6 veckor sen .
han är 160 och jätte snäll.
hugger och sparkar men verkar vara mest 'skrämmskott' iallafall.
 
Sv: Yankee Mustang

Dax att sluta smyga nu kanske....:) Men visst är han snygg min lilla bromskloss ? Idag var han ju såpass duktig att man slapp skämmas i af !
Han är liten, kompakt, och ganska trög min häst, snäll att köra, men kan vara lätt i rumpan första biten.
En del av de andra avkommorna som jag sett har varit hetsiga, men han är långt i från het, kan i of få lite bråttom ibland, speciellt när det blir mkt häst runt omkring.
 
Sv: Yankee Mustang

Jag har ju jobbat med många av dem, och delar Lobyalice erfarenhet. Många av dem har otroligt hög kapacitet, men den verkar vara svår att få fram? Som tvååringar gick de flesta utan problem strax över premieloppstid efter bara ett par månader i vagn och de flesta var också väldigt rentravande och hade lätt för att bredda.

Jag gillar Yankee Mustang och hans avkommor skarpt.
 
Sv: Yankee Mustang

:rofl: :rofl:

Nämen är det duuuuuu ............
Tror din o "vår" ska mötas 28 på fstad..... :angel:
 
Sv: Yankee Mustang

Ja du , det var ju jag.....:rofl:
Kan ju bli spännande den 28 då, men er har mkt bättre vinstchans än min, vi siktar på invändigt lopp och en peng, tror inte det räcker till så mkt mer ! :)
Men det skulle ju vara skoj att få vara med och starta i af, var ju ett tag sen sist man hade starthäst !!:D
 
Sv: Yankee Mustang

Haha, jag nu ser jag ju vem det är på avataren också :angel:

Våran hoppade ju 2 ggr i kvalet och det är ju inte så himla bra direkt ....springa kan han iallafall....såg att i "vann" provloppet igår..Grattis :D
 
Sv: Yankee Mustang

Visst är han fin min lilla pålle ?
Det där är taget när vi precis hämtat honom, så lite har han växt sen dess ! :D
Min får säkert spår 4 el 5, precis det vi inte vill ha, så då är det lugnt för er del, det blir m garanti ett dgu då ! ( För oss vill säga ) :D
 
Sv: Yankee Mustang

Närå.....

Våran snygging :love::love:

16029896.jpg
 
Sv: Yankee Mustang

Jag har ju jobbat med många av dem, och delar Lobyalice erfarenhet. Många av dem har otroligt hög kapacitet, men den verkar vara svår att få fram? Som tvååringar gick de flesta utan problem strax över premieloppstid efter bara ett par månader i vagn och de flesta var också väldigt rentravande och hade lätt för att bredda.

Jag gillar Yankee Mustang och hans avkommor skarpt.

Breezan var ju stentuff när hon var liten.. kommer du ihåg det där med bootsen? :crazy: Men nu har hon blivit bra ju.
 
Sv: Yankee Mustang

vet ett sto som är 04 som de vill skänka bort för hon inte kan spgna sägs de...toksnäll vad man än gör...
 
Sv: Yankee Mustang

Ok, vad heter hon då ? Tänkte om d var samma uppfödare som min, Sign heter de i efternamn i så fall
 
Sv: Yankee Mustang

vill inte skriva ut namnet på stoet.. ifall ägarna ändrar sig.. är många turer åt alla håll just nu...
men hon har iaf en helsyster en 03.. så får ni klura sjlva men jg har itne skrivit de rakt ut :angel:

fin häst men vill tydligen itne alls springa hon orkr inget.. men inget fel hittas.. trevlig häst så som avel eller ridhäst blir hon nog bra...

eller så trivs hon inte.. men många vill itne chansa å låta andra lyckas bättre.............
 
Sv: Yankee Mustang

Ok, jag förstår att du inte kan lämna namn....
De avkommor som jag stött på har i af haft lätt för sig, men det kryllar ju inte av dem runt Karlstad precis...
Jag tittade på rätt så många innan jag köpte min, fanns i af många fina Yankee Mustangare där !
 
Sv: Yankee Mustang

Har bara haft fölisar efter honom och skött Yankee "him self" några år... Fölisarna var snälla och goa det jag mins och Yankee var en av de snällare hingstar jag skött. Gick i grimskaft bara(ingen kedja) jag lite menlös som en knähund bitvis... ÄLSKADE :love: att bli om pysslad... Men när det var mat åt han gärna upp den som fodrade oxå! :D

Smok´n Lantern var värre han, kedja, spö och ögon i nacken gällde att ha! :devil:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 054
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 343
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: adrikkens
·
Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 330
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp