Bukefalos 28 år!

S

Silly

Jag har planerat att åka utomlands och jobba på någon hästgård ett tag innan jag börjar plugga på universitet. Nu har jag hittat ett ställa jag får komma till. Det är ett dressyr/hopp-försäljningsstall i södra Wales och jag skulle vara hästskötare där och fixa med stallsysslor. Jag skulle få värma hästarna åt huvudryttarna på förmiddagen och samtidigt få lite hjälp från dem och på eftermiddagen skulle jag få en ridlektion. Det finns möjlighet att tävla om man är intresserad och dom verkar ha samma inställning till hästar som jag. min tanke med att komma iväg var att lära mig snacka lite bättre engelska och lära mig mer om hästar och ridning.

Nu undrar dom när jag kan komma och hur mycket jag förväntar mig i lön! Gah! Får lite kalla fötter, bor ju fortfarande hemma med mamma och pappa liksom, måste nog lämna min pålle hemma och säga upp mig från jobbet. Och hur mycket ska jag begära i lön? Boende ingår (2 bed mobile home, vad tycks om det? funderar...) och syftet är ju inte att tjäna pengar men samtidigt är det ju shyst om det går att lägga undan några kronor i månaden... Ska jag ta det här eller något annat? hade tänkt åka vid årsskiftet egentligen men jag är född förvirrad så vad spelar det för roll.. Min så kallade planering är rätt vimsig. Vad borde jag luska reda på mer om gården? Ska man kräva något kontrakt innan man åker så att man inte kommer dit och är helt lämnad åt sitt öde?

Tips, tankar, uppmuntran och invändningar är väldigt välkomna!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yei!!

åhh... jag älskar det SB! Jag vet inget om vad du bör tänka på eller inte, men innan jag dör har jag lovat mig själv att åka till Wales :love: och Somerset!

Jag har nämligen en Welsh mountain som är uppfödd där! Jag vet inte hur gammal du är, men jag skulle aldrig våga åka helt själv :o fast jag har ju katastroftänkande också :grin:

Tycker du iaf borde ta reda på hur mycket du får i lön, min kompis skulle jobba utomlands och hennes lön räkte knappt till mat..
 
Sv: Yei!!

Jag åkte ensam till Irland, det var det bästa jag gjort i mitt liv så ta chansen och ÅK... Vägen är aldrig längre hem än vad den är dit...

Vad är det för jobb, Au pair aktigt eller ett helt vanligt vitt jobb? Jag antar eftersom boende ingår att det är typ Au Pair aktigt? När jag har jobbat på det sättet har jag tjänat cirka 1000 kr / vecka plust kost och logi... När jag jobbade som arbetsryttare hos en större tränare tjänade jag 400 euro/vecka, men då ingick inte kosten, login fick jag betala 800 euro i månaden för.

Det beror ju på lite vad du har för kostnader kvar hemma också...
 
Sv: Yei!!

Det är inga barn inblandade, rubriken på deras annons var Groom. Kollade lite andra annonser och 200-250 pund i veckan verkar vara återkommane för hästskötare, motsvarar ca 10000-12000 kr i månaden. Sen måste man väl skatta det i Sverige? Kost vet jag inte om den ingår, har ingen koll på vad det kostar att leva där heller...
 
Sv: Yei!!

Au Pair behöver visserligen inte betyda att det handlar om barn;)

Skatta ska du göra i det land du jobbar i. Dock är det ytterst få jobb som är vita utomlands, hästjobb och så menar jag utan de flesta är så kallade Au Pair jobb....

Hör av dig till Ramona här på forumet, hon har en jädra koll på ekonomi och så vad gäller att jobba utomlands.
 
Sv: Yei!!

Tycker att du skall höra lite mera med dom vad som ingår. Oftast så är det ju bostad, mat, stallplats och en liten lön.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 510
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 349
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 664
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp