Bukefalos 28 år!

Yes nu börjar utställningtiderna igen

Welsh

Trådstartare
I helgen så är det utställnign igen:banana: :banana: Jag har anmält 4 hingstar. Är det fler härifrån som kommer till Bergshamra?
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Härifrån kommer det två russgrabbar födda 2005. De skall få komma ut och lufta sina vingar innan kulorna ryker.:D
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Roliga namn dina små pojkar har.
Jag har med mig 2 sekt B och 2 sekt C. Avelshingstarna är egentligen inte i form för utställning men det är bra för dem att komma ut och röra på sig. Hämtar hem Gribbe från Dalarna på fredag så jag vet inte änns hur han ser ut just nu:p

Det är ändring i programmet. Lunch efter nr 12 istället för nr 14.
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Va?! När var hur?

Jasså, hingstutställning...

Vi ska försöka... 6/6 om jag kan få vikarie.

14/7 också.

Men jag har en fråga... Iom att alla färger nu är "tillåtna" bland connemarorna, får hon vara med i BIR osv nu?
 
Senast ändrad:
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Om hon är stamboksberättigad så borde hon även få gå med i BIS ringen nu. KOlla med connemara sällskapet. Vi går ju efter rasföreningarnas egna regler/SPAFs, inte några egna påhittade;)
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Det är ändring i programmet. Lunch efter nr 12 istället för nr 14.

Jag tänkte komma och titta utan hingst vid sidan men med kamera i högsta hugg. Gillar iiinte att det ska vara lunch mitt i welshvisningarna. Jag har jättebråttom hem och hinner inte stanna till BIS-ringen men vill såklart se alla fina welshar visas. Två till före lunch orkar hon väl med fru domare?? Jag kan hjälpa till att leda någon av Welsh djur utanför ridhuset om så behövs...

Lycka till allihopa!
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Jag har anmält två hingstar, min godkända avelshingst och en tvååring. Ras: Shetland såklart :D
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Ska lägga fram dina papper redan nu så kanske jag kan komma ihåg dem denna gång - påminn mig på söndag så de inte ligger kvar i bilen igen...
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Zaba o Hanna, era tallrickar kommer att ligga i sekreteriatet. Glöm inte att hämta dem!
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Just det, alla mina 4 kommer att visas efter lunch:p lite ändring i planerna mao. Du får gärna leda små svarta welshar om du vill.......
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Jag hade tänkt komma, men det krockade med tävlingar :(
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Knapplån!
Hej allihop!
Nu får ni berätta för den oinvigde. Ni verkar alla veta vad det handlar om.
Hingstutställning? Vart? När? Vilka raser?
När blir det utställning för ponnyston?
Har en åring jag skulle vilja visa o ev 2 ston med föl i år.
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

HIngstutställning öppen alla SPAFponnyraser alla åldrar. RPAF Bergshamra, Norrtälje kl 10.00. runt 23 anmälda.

Nästa utställning i Stockholmstrakten som jag känner till är den
6/6, Vätö. Öppen alla SPAF ponnyraser.
14/7 Ljusterö, öppen alla SPAF raser.
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Vi har en Hemlo hemma också, men han får stanna hemma och hålla pappa sällskap. Transporten var full!
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Ja, vi kommer med vår mountainhingst. ;)
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Tack för svaren.
Ska kolla in när utstälningarna är o pricka in dem i kalendern.
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

HIngstutställning öppen alla SPAFponnyraser alla åldrar. RPAF Bergshamra, Norrtälje kl 10.00. runt 23 anmälda.

Nästa utställning i Stockholmstrakten som jag känner till är den
6/6, Vätö. Öppen alla SPAF ponnyraser.
14/7 Ljusterö, öppen alla SPAF raser.

Hejsan!
Vet du om Welsh partbred är en SPAF-ras? Finns det någon rasstandard för dessa som domarna kan gå på?

Namco
 
Sv: Yes nu börjar utställningtiderna igen

Hakar på den frågan o undrar om man kan visa en åring e Power Boy
u ett korsningsto russ/arab-NF?
Reggad Sv rp men inte i "rätt" register
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: et_flickan
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 805
Senast: tott
·
Kropp & Själ Av "anledning" började jag fundera på saken. Hur ofta brister du som vuxen ut i gråt? Ibland? En gång per år? En gång i veckan? Aldrig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 403
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp