Yes! Rid-dax igen!

Galapago

Trådstartare
Inför min graviditet så sålde jag mitt sto, främst för att jag inte hann med henne, (och väntade ju mig inte precis att få mer tid till hästen om det nu blev en bebis...) , dels för att min man inte ville att jag skulle rida när jag var gravid. Efter inskrivningen på MVC har jag dock fått honom att tänka om, barnmorskan såg ingen som helst anledning att sluta rida (kan hon möjligtvis ha varit hästmänniska själv...?) så i morgon bär det av på en tur med kompisens valack!! Yes!
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Woho!! Vad roligt. :)

Min barnmorska såg inte heller någon anledning att sluta rida när jag nu senast (v. 28. :D)vågade fråga henne om saken... :angel: Min BM är definitivt inte någon hästmänniska men var ändå possitivt inställd till ridningen.
Sambon har inte heller protesterat, han vet nog bättre än så. Hade han "förbjudit mig" att rida hade jag troligen ridit båda hästarna två gånger om dagen bara för att. :)
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Vad kul!
Min bm tyckte att det var okej att rida bara jag inte trillade av :D
så det lät jag bli (för en gångs skull)
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Jag förstår hur du menar, men jag känner att det är ju hans bebis också, och att OM det nu skulle hända något under ridningen, och jag rider mot hans vilja, så skulle det bli så himla jobbigt mellan oss sedan. Inte att han direkt förbjöd mig, men han sa att han inte ville att jag red. Nu har jag ju dock fått honom med på noterna så om det trots allt skulle hända något så känns det inte bara som om det vore "mitt fel" eftersom han nu tycker att det är ok.
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Vad kul!
Min bm tyckte att det var okej att rida bara jag inte trillade av :D
så det lät jag bli (för en gångs skull)

ja, vad säger man... pust.
Ungefär som härrom kvällen när jag skulle ut och jogga i skogen med vår hund, då sa min svärmor "men du ska väl inte ut och ramla i mörkret nu?"
Vad svarar man på det? Nej, jag hade faktiskt inte planerat att ramla... suck.:crazy:
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Jag förstår hur du menar, men jag känner att det är ju hans bebis också, och att OM det nu skulle hända något under ridningen, och jag rider mot hans vilja, så skulle det bli så himla jobbigt mellan oss sedan. Inte att han direkt förbjöd mig, men han sa att han inte ville att jag red. Nu har jag ju dock fått honom med på noterna så om det trots allt skulle hända något så känns det inte bara som om det vore "mitt fel" eftersom han nu tycker att det är ok.

Exakt så resonerade jag också. Hade sambon problem med något jag gjorde diskuterade vi det och kom fram till ett gemensamt beslut, eftersom det rörde VÅRT barn.
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Absolut! Förstår hur du menar också, hade min sambo "på riktigt" tyckt att det var obehagligt att jag red hade jag nog också slutat.
Tanken har slagit mig att jag kanske borde sluta rida snart, men det är ju så roligt så jag vill inte.
Sambon är nog bara glad att jag rider och tar hand om hästarna för då får jag egentid och det främjar hans möjlighet att "ta ut" egentid. :rofl:
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Jo, visst har kanske tanken passerat i bakhuvudet, och jag känner mig allt lite "busig" nu när jag sitter upp o ger mig iväg med hästen, men vad tusan, kunde jag rida innan kan jag väl nu med?! Det är ju faktiskt inte så som del del tycks tro att man blir automatiskt inkapabel att påverka hästen eller att klamra sig fast i sadeln om nu något skulle hända, bara för att man har en grej i magen. Satt jag kvar innan sitter jag väl kvar nu med...?
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Ja, precis!
Det är ju inte så att man tycker det är roligt att trilla av när man är ogravid. Själv brukar jag faktiskt undvika det "i vanliga fall" oxå!

Nu börjar jag få problem dock. Magen får verkligen inte plats bakom hornet snart och när jag provade rida i engelsk sadel där magen iof fick plats så fick jag så ont i knäna så jag knappt kunde gå på ett par dagar så snart är det väl bara att bita i det sura och ställa av de små djuren "på riktigt".
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Inför min graviditet så sålde jag mitt sto, främst för att jag inte hann med henne, (och väntade ju mig inte precis att få mer tid till hästen om det nu blev en bebis...) , dels för att min man inte ville att jag skulle rida när jag var gravid. Efter inskrivningen på MVC har jag dock fått honom att tänka om, barnmorskan såg ingen som helst anledning att sluta rida (kan hon möjligtvis ha varit hästmänniska själv...?) så i morgon bär det av på en tur med kompisens valack!! Yes!


Skojsigt :D

Min BM tyckte det var livsfarligt o rida och tyckte att jag skulle sluta genast :rofl:
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Ja, precis!
Det är ju inte så att man tycker det är roligt att trilla av när man är ogravid. Själv brukar jag faktiskt undvika det "i vanliga fall" oxå!

Nu börjar jag få problem dock. Magen får verkligen inte plats bakom hornet snart och när jag provade rida i engelsk sadel där magen iof fick plats så fick jag så ont i knäna så jag knappt kunde gå på ett par dagar så snart är det väl bara att bita i det sura och ställa av de små djuren "på riktigt".

Först tyckte jag att jag fick en jättebra idé när jag läste ditt inlägg!
(Hon kan ju rida barbacka!! :idea:)

Sedan använde jag huvudet och tänkte ett ögonblick. Kom på att det kanske inte var en så bra idé i alla fall...:crazy:;)
 
Sv: Yes! Rid-dax igen!

Största problemet med att rida barbacka är väl upp och avprocessen, iaf jag "måste" lägga mig på mage om jag ska upp barbacka på något större än min ponny och det är allt annat än bekvämt. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 385
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ärligt talat lite låg när jag såg att jag stod uppskriven på Sahara igen. Nu har jag ändå försökt kämpa på henne i två veckor...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 656
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Det blev jag igår i stallet när en lös hingst kom springande in på stallplanen, vilt vrålande! Om några kommer ihåg så nämnde jag i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 682
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp