Bukefalos 28 år!

Ylande valp

T

Texas

När jag kom upp från tvättstugan hörde jag att min tiomånaders collievalp ylade. (visserligen ganska tyst, men ändå) Det kom som en liten smärre chock för hon har lämnats ensam förut (kortare perioder) och hon har aldrig hörts förut..:( Hur ska jag göra för att få henne att sluta med detta?!
Tacksam för svar!!:crazy:
 
Sv: Ylande valp

Hur länge hade hon varit ensam och hur van är hon att vara ensam? Var hon rastad osv. Anledningarna till varför hon ylade kan vara många... lösningen till att få henne att sluta är också många, men att träna ensamhet är en grundförutsättning.
 
Sv: Ylande valp

Hon var rastad och typ ensam i 5-10 minuter. Hon har varit ensam i korta stunder många gånger, utan gnäll.. ibland har jag bara gått ut och väntat utanför för att träna henne. En gång blev hon ensam i över en timma, men då låg hon i sängen och vilade när jag kom!:smirk: Har hundar tidsuppfattning?
 
Sv: Ylande valp

Hihi det är en ganska hetsig debatt om just detta i en annan tråd så starta inte upp den igen... :angel: Det är ju svårt att veta varför hunden ylade just den gången. Men fortsätt att träna vidare. Händer det igen så lämna lite kortare stunder under en period. En grundregel är dock att aldrig gå in till hunden förrän den är tyst. Gör du det så tror hunden att den kan "ropa in dig" och kommer då att yla ordentligt när den är ensam... Lycka till!
 
Sv: Ylande valp

Min ena hund har en tendens att yla om storhunden ligger inne i storarummet och inte sitter med henne och vaktar vid dörren när jag är borta :crazy: Men henne har jag alltid i bur när jag inte är hemma då är hon tyst!
 
Sv: Ylande valp

Ett litet bakslag är ju inte mycket att orda om.

Det skulle jag inte bry mig om, fortsätt att ensamhetsträna som vanligt, kanske backa nåt steg bara. tex Lämna kort stund och vänta utanför. Gör ingen affär av det hela bara.
 
Sv: Ylande valp

När jag kom upp från tvättstugan hörde jag att min tiomånaders collievalp ylade. (visserligen ganska tyst, men ändå) Det kom som en liten smärre chock för hon har lämnats ensam förut (kortare perioder) och hon har aldrig hörts förut..:( Hur ska jag göra för att få henne att sluta med detta?!
Tacksam för svar!!:crazy:


Backa ett steg å börja om där, så ordnar det sig säkert. :)
 
Sv: Ylande valp

Som någon skrev...det kan ju ha handlat om denna gången bara.Testa att gå ut och ställ dig utanför och lyssna och se om det upprepas igen.Ylar hon så är det nog bara att börja om med ensamhetsträningen.....Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Castellini
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 784
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 851
Senast: Nota
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 588
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp