Bukefalos 28 år!

CA

Trådstartare
Min foderhund ylar när hon hör t.ex en polisbil eller ambulans som har på sirenerna antingen om det är "på riktigt"eller på tv. VArför gör hon det?
Hon ylar inte länge och inte jättehögt, men är det ett problem som bör lösas eller är det bara en reaktion?
 
Sv: Ylar

min loke ylar till musik, mest munspel men även stråkmusik och långa utdragna toner som från elgitarr, röster osv. jag antar att han "känner skriet från vildmarken", alltså att en viss frekvens triggar det beteendet. dessutom är han en väldigt social hund som gärna "pratar".

det är inget man behöver göra något åt om det inte är irriterande, men man ska kanske vara försiktig med att uppmuntra ylande till musik (vi får numera välja musik med omsorg/ha hörlurar på).
 
Sv: Ylar

Min sheltie hane ylar när glassbilen kör förbi och spelar sin "trudelutt" och när telefonen ringer och jag inte svarar tillräckligt snabbt, men aldrig annars.
 
Sv: Ylar

hehe okej.
Min bror hade på "Call on me" med Eric Prydz eller vad han nu heter, och då ylade hon. Antingen tyckte om om låten eller så hatade hon den:D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 976
Senast: lilstar
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 040
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp