Bukefalos 28 år!

Yoga ingen huskatt?

MissFideli

Trådstartare
Syns det att Yoga inte är en vanlig huskatt? Abbie är ju så mycket kralligare, så vad tycker ni?

trott.jpg

krallig.jpg
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Ja, det tycker jag. Eller kanske för att jag vet?
Nej, med den där näsan kan man väl inte ta miste. :)
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Jag tycker nästan själv att det kanske är svårt att se, medans vissa tycker det är utom allt tvivel att hon är nått annat.

Men det var kul att höra ändå !
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Vad är kralligare?? :p

Jag tycker att nosen och färgen på ögonen (vacker!) är misstänkt ickehuskattlikt. Men annars så ser hon "vanlig" ut, fast det gör ju Abbie med! Tar man handen för hennes ansikte så är hon tex lik en av mina katter, fast min e blå, och han är så mycket korsning det kan bli? Likadan päls har dom också! Sån päls e så fin :love:
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Kraftig, lite rultig. Om du tittar på Abbie så är hon väldigt kraftig för sin ålder, det är krallig. Raskatt-termer kanske :angel:
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Hum, jag tror inte att pälsen är likadan, men den kanske ser likadan ut. Brittpälsen är väldigt speciell. Sen är ju Abbie en hona. Så här ser en bra britthane ut:
poupette_c.jpg

GIC Miracle de la Poupette, BRI e
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Äh, du är ju skadad ;)
Och Abbie är inte krallig, hon är en Belgian Lilac :devil: :rofl:

Jag har förresten sett fler "jätteflickor", en 8 mån-tjej som såg ut att väga ett par kg mer än Hanoo, vart är brittaveln på väg?
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Den är på rätt väg i så fall. Britten ska vara stor. Den har tenderat till att bli mindre senaste tiden, men när du säger så så kanske det har vänt. Yogas mamma är enorm, fertil hona på iofs 9 hedersvärda år men som har en beräknad vikt på närmare 9 kg. Yoga själv är stor men inte speciellt krallig och bastant, Abbie fick det mesta bra från båda håll.

Jag kanske är skadad, lätt att missa sånna saker. Iaf nu när Abbie finns, Yoga ser så mycket tanigare ut. Eller tanigare, hon rr en mycket välmående kastrat som jobbar stenhårt på att se ut som Jussi Björling (rösten har hon ju redan) och vet du vad? Hon lyckas :smirk:

Men Belgian Lilac, ser hon så kraftig ut alltså? Ser på överarmarna på bilden att hon är nog rätt ordentligt kraftig iaf.
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Tack :D Eller jag kan ju inte ta åt mig, förutom kanske att jag lyckades pricka in rätt pappa på Abbie.
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

MissFideli skrev:
Oj! Men det är väldigt mycket va...? En sån tung kisse kan man ju inte låta sova på en... Mis har passerat 4 kg nu och jag hoppas att det inte blir så mycket mer. Iofs misstänker jag skarpt att båda mina kissar är rejält feta nu eftersom dom bott hos mina föräldrar i 10 dagar när jag varit i Malaysia. Tänk att det ska vara så svårt för djurvakter att förstå att min angivna dosering av mat INTE gör att dom svälter... :mad: Ska hämta kissarna senare idag... Lär väl få en chock...
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Välkommen tillbaka till det vackra vädret i Sverige. Vi vill inte veta hur du haft det :devil:
Skämtåsido, 9 kg ÄR mycket för en hona. Men så är hon stor också. Med tanke på Abbies knän får hon gärna stanna på dom 4-5 hon väger idag, men hade hon inte haft "problemet" så hade hon gärna fått öka till 5-6. Hon sover vid mina fötter, så tyngden är inga problem för mig. Kanske då för Yoga när dom brottas eftersom jag tror att Abbie redan nu är snäppet tyngre än sin kastrerade och småfe.. förlåt småmulliga mamma.
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

MissFideli skrev:
Välkommen tillbaka till det vackra vädret i Sverige. Vi vill inte veta hur du haft det :devil:
Tack! Ha ha! Du skulle bara veta... Tror faktiskt inte heller att du vill veta hur jag haft det! :devil: Det har blivit en stor förändring i mitt liv, kan jag säga! :angel:

Det var iaf jätteskönt att komma hem och träffa kissarna igen. Siri är som vanligt arg för att jag lämnat bort henne, men Mis den lilla gosan var bara jätteglad för att få se matte igen!! :love: Hon har gosat järnet konstant sen jag hämtade henne.

Mamma hade kämpat med Mis ögondroppar och tabletter och blivit helt sönderriven. Ändå hade jag skickat med klosaxen. :smirk: De hade hållit på i flera timmar ibland... :rofl: Hon bara gapade när jag visade att det gick och klippa klor och medicinera kisse på mindre än två minuter! :D
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Fast nu blev jag ju såklart nyfiken :o

Hur länge ska Mis ha droppar? Har aldrig klippt klona på Abbie (jo till första utställningen), eftersom jag har en utekatt med långa klor. Det lär jag väl få igen om det måste göras nån dag :smirk:
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Jag skickar ett pm...

Jag har alltid lagt mina kissar på rygg i mitt knä och på så sätt klippt klorna. Chris sa att just kissarna i den här kullen vägrade att ligga på rygg. Det stämde och det är först nu som det går att göra så med Mis.

Vi ska på ett nytt återbesök nästa vecka och efter det blir det troligtvis kortisondroppar och tabletter i en månad till. Så sa han iaf sist vi var där. Hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka...
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

MissFideli skrev:
Kraftig, lite rultig. Om du tittar på Abbie så är hon väldigt kraftig för sin ålder, det är krallig. Raskatt-termer kanske :angel:

Knappast raskatt-term... "Krallig" brukar ju annars användas som uttryck för väldigt välmusklade killar (och tjejer också för den delen).
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

okej, kanske bara lik då ;)
Hur är deras päls då?
Teddys är liksom jättetjock och skivar sig gärna sådär. Han har massor av ullhår under, särar man på pälsen ser man inte skinnet, man ser bara mer päls :p

Väldigt fina katter du har i vilket fall :D
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

eldione skrev:
okej, kanske bara lik då ;)
Hur är deras päls då?
Teddys är liksom jättetjock och skivar sig gärna sådär. Han har massor av ullhår under, särar man på pälsen ser man inte skinnet, man ser bara mer päls :p

Väldigt fina katter du har i vilket fall :D

Jag har iaf inte känt nåt tliknande på huskatter, men din kanske är nått extra ;)
Yoga har inte alls likadan päls, Abbies är mycket bättre. Extremt mjuk och tjock, som att lägga handen på... Äsch, jag vet inte. Du får knata iväg på utställning och klappa en britt med bra päls och sen får du säga om dom trots allt är likadana.
 
Sv: Yoga ingen huskatt?

Okej, jag det är inte speciellt många som vet vad dte betyder har jag märkt, därför undrade jag.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 507
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 866
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 960
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag ska på konferens och en av aktiviteterna är yoga. Jag har aldrig testat det men man behöver väl inget särskilt för att delta, ett...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp