Bukefalos 28 år!

Yoga ligger på Strömsholm

MissFideli

Trådstartare
Så nu behöver vi alla 3 massor av tumhållning :(
Kraftiga förträngningar i lungorna, hon ligger nu i syrgasbur på Strömsholm för att ha lättare att andas. Imorgon ska dom försöka ta prover på henne och kolla varför lungorna ser ut som dom gör. Helst ville dom sätta dropp på henne nu inatt, men hon tillät inte det och dom vågade inte pressa henne i nuläget.

Enligt vet finns det flera möjliga orsaker, bl.a astma, allergi, lunginflammation eller så kan det vara hjärtat typ HCM.

Min älskade kokatt måste bli frisk, det bara är så!! :cry::cry:
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Nej men stackers gulliga kisse och stackars dig!

Du måste vara hemskt orolig....

/KT
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Åh, fideli, jag är så innerligt ledsen för dig och din vackra Yogakatt!

Håller alla tummar och skickar styrketankar till Yoga.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Åh, jag håller varenda tumme jag kan för att hon ska bli frisk fort och fortsätta förgylla ditt liv!

Rexarna håller också tassarna för er skull.

KRAM!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Lider med er :(

Jag och pojkarna håller alla tummar och tassar för underbara Yoga!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Men usch, stackars er.

Håller tummarna för er!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Men fy vad hemskt! :cry: Vad är det som har hänt? Möjligt att du skrivit om detta tidigare, men jag är ju inte här så ofta.

Lilla gumman Yogis....
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Nej, det här är nytt så du har inte missat nått.

Ingen vet än vad som är fel, varför lungorna ser ut som dom gör.
Dom ska försöka ta nya röntgenbilder idag, helst vill dom sätta dropp och ta blodprov men det går tyvärr inte Yoga med på. Förträngningarna syntes på röntgen som förgreningar nästan.

Igår vid lunch andades hon relativt fort, men var fortfarande pigg. När jag kom hem från jobbet vid 18-tiden så andades hon lika illa (eller sämre) och var inte pigg.
Ringde Strömsholm då och dom tyckte vi kunde komma in. Så det gjorde vi. Eftersom det är andningen vågar dom inte ge henne lugnande heller.

Men hon äter kortison för foderallergi, så jag hoppas att det är en lunginflammation. Eller astma, kanske den nya sanden orsakade nått? Jag försöker hålla fast vid att det vore för slumpartat att hjärtat skulle bli dåligt precis nu i samband med sandbyte och allergin och allt sånt, så annars hoppas jag att det är en allergisk reaktion på dammet från den eller möjligtvis astma. Det måste vara behandlingsbart! Det bara måste!

Abbie har petat på mig hela förmiddan "Du matte! Jag tror faktiskt att du glömde min mamma nånstans". Hon sitter och tittar ut i lägenheten hela tiden så jag hoppas för hennes skull också att Yoga får komma hem snart.
Men i vilket fall som helst så kommer hon hem tidigast måndag.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Jag håller alla tummar och tår jag har och Isola och Dimma håller tassarna för att Yoga ska bli bra. Jag vet hur hemskt det är att ha sin lilla raring på sjukhuset och inte veta hur det ska gå.

KRAM!!!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Fy vad jobbigt för er alla. Och oron, att inte veta vad det är.

Men jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Hoppas att de kommer fram till vad det är. Och lilla tokan med sitt humör. Inte bra för henne just nu... Jag förstår att du är förtvivlad, men de är duktiga på Strömsholm så det ordnar sig säkert. Jag och flickorna tänker på er!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Usch, lider med dig och framförallt med katten.
Hoppas det löser sig.

/b som fortfarande gråter över sin katt som dog i onsdags.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Usch då, jag hoppas de finner felet och att det går att göra något åt det.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Tack, vad ni är snälla :love:
Har inte hört nått än, jag hoppas att inga nyheter är bra nyheter. Tyvärr har hon ju humöret emot sig så risken finns att dom inte för göra nått alls. I så fall skickas hon hem med antibiotika på en ren chansning.
Troligen fasas kortisonet ut redan nu, eftersom dom misstänker lunginflammation.

Abbie letar fortfarande, ropar. Stumpan :cry:
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Tack :bow: Vi saknar henne massor här hemma.
Nu under helgen måste jag ringa mellan 12 och 13. Vardagar ringer deras vet upp. Jag har inte fått prata med nån veterinär, men enligt den tjejen jag pratade med idag så har dom fortfarande lite problem med hennes humör, men dom satte kanyl och gav vätska igår. Dock stressade hon upp sig så att andningen blev tokig och dom vågade inte röntga. Dom skulle försöka röntga idag istället och veterinären har skrivit i journalen att hennes andningsmönster är bättre och att hon kanske tas ur kuvösen idag och sätts i vanlig bur.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

åller alla tummar och tassar för Yoga :crazy:

Det är så otroligt påfrestande att ha dem inlagda och inte veta vad som händer :(
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Ja, verkligen! Ingen diagnos, vet inte om dom har röntgat. Och först imorgon få prata med en veterinär. Urk. Jag hoppas hon får komma hem imorgon, men jag vet inte riktigt om jag tror det själv.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 497
Senast: Cheeserica
·
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 343
Senast: seaflower
·
Övr. Hund Vaknade imorse av ett helt hus fullt av hunddiarré. Mysigt värre *INTE* Städade upp det och försökte förklara för Bork att han inte...
Svar
15
· Visningar
7 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp