Bukefalos 28 år!

Yoga ligger på Strömsholm

Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Kom på att jag har uppfödarrabatt på Strömsholm också, välkommet när tanten ifråga ska lösas ut. Även om försäkringen tar det mesta så kan det ju rinna iväg pengamässigt ändå.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Nu blev jag lite lessen i ögat. Stackars din fina kattklump, hoppas hon får komma hem till Abbie och mamsen fort! Mina pälsbollar håller tummarna för henne med.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Tack :bow:
Abbie går här och ropar och letar. Och saknar. Lilla stumpan :(
Hoppas jag får hämta hem Yoga imorgon *hoppashoppas*
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Håller tummarna för Yoga! Vad jobbigt att ha henne inlagd, förstår att du är hemskt orolig.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

KL

Jag håller också tummarna för att fina Yoga piggnar till snart! *kram*
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Hon kommer troligen hem imorgon!! :bump:
Hon har svarat bra på behandlingen som bestått av syrgas, dropp och vätskedrivande. Nu andas hon normalt igen, men hon ska få vätskedrivande några dar här hemma också. Dom vill att jag följer upp med en röntgen om några dagar ifall dom inte får göra en imorgon och helst vill dom att jag låter scanna hjärtat också för att utesluta HCM. Hur nu den scanningen ska gå :crazy:

Veterinären tror det beror på antingen hjärtat (vilket jag inte hoppas förstås) eller nån ickebakteriell form av inflammation i lungorna. I vilket fall så tänker jag kasta ut ÖkoPlus-ströt, hur bra jag än tyckte det funkade. Vågar inte ha det kvar.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Tack :bow:
Jag är dubbelt glad, dels för att jag äntligen får hem min älskling och dels för att mina öron kanske får vila. Jisses vad Abbie kan prata! :crazy:
Nädå, det ska bli underbart, hon är djupt saknad av båda oss och jag hoppas innerligt att det beror på lunginflammation och inte hjärtat.

Ska nog ta och städa lite så hon kommer hem till ett någorlunda rent hem :D
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Vad skönt att hon är piggare, så att hon kan åka hem igen! :laugh: Hoppas det fortsätter den här vägen nu!
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Det gör det!! Vågar inte hoppas riktigt än, men 4 nätter utan Yoga i sängen är 4 nätter för många. Usch!

Tack alla andra också!! Tyvärr verkar ingen diagnos finnas än, men i nuläget känns det viktigast att få hem henne.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Fy vad otäckt!

Även jag håller naturligtvis tummarna. Både för att hon ska få komma och för att de kan ställa en diagnos på något behandlingsbart.
 
Sv: Yoga ligger på Strömsholm

Det var verkligen otäckt! Var ganska lugn ända tills jag fick se röntgenplåtarna i fredags natt (eller snarare lördag morgon typ) och fick berättat för mig att det inte såg bra ut. Då ramlade halva världen! Att sen lämna henne där, när jag vet hur jobbigt hon har det hos veterinären och ovissheten. Inga halmstrån, inga livlinor. Visste ju inte ens om hon skulle leva dagen efter. Och sen komma hem till Abbie och se henne leta och ropa och undra.
Åh vad skönt det ska bli att få hem henne igen!! :love: :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 497
Senast: Cheeserica
·
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 343
Senast: seaflower
·
Övr. Hund Vaknade imorse av ett helt hus fullt av hunddiarré. Mysigt värre *INTE* Städade upp det och försökte förklara för Bork att han inte...
Svar
15
· Visningar
7 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp