Bukefalos 28 år!

Yoga och Abbie

MissFideli

Trådstartare
Länge sen jag lade ut bilder nu.

Yoga har kommit på att om inte matte gör nått med laserpekaren så får man göra det själv. Abbie håller koll.
bild369.jpg


Och så lite mys, med sån där närhet mor och dotter emellan.
bild370.jpg


Abbie sover, hon är en livsnjutare av stora mått.
bild368.jpg
 
Sv: Yoga och Abbie

Så söta.
Vad för ras?
Är rasen så stora eller har dom plundrat godisförrådet? :angel: ;)
 
Sv: Yoga och Abbie

Visst är dom :love:
Brittisk korthår.
Dom ska vara stora, men mina är något större än medel. Yoga är möjligtvis lite överviktig, Abbie däremot är det inte. Hon är dock extremt kraftig för att vara hona.
Många tror britterna är tjocka (eller feta rent av), även när dom är i bra hull. Men dom ska se ut så även då.

Sen har dom en tjcok päls med mycket underull som gör att den står rakt ut, det gör ju sitt till förstås.
 
Sv: Yoga och Abbie

okej! =) väldigt fina.
nu har jag fått upp ögonen för en ny ras!
 
Sv: Yoga och Abbie

Dom är verkligen lagom i allt! Däremot får man inte vara rädd för katthår. Underullen i pälsen gör att dom är supermjuka att klappa, men gör också att dom fäller en hel del. Ibland är jag riktigt trött på dom, men det räcker med att titta på dom en kort stund så kommer man över det. Vem kan motstå en sån nallebjörn?
 
Sv: Yoga och Abbie

Jag är svag för Yoda.. :d
Ska du ställa ut något i sommar/höst? Skulle ju vilja träffa damerna irl :D
 
Sv: Yoga och Abbie

Yoga går tyvärr inte att ställa ut, hon skulle bli åtalad för misshandel (ganska passande ord) och få sitta i fängsele för att ha rivit sönder armarna på domarna. Abbie ställs troligen först i januari, hon har 2 CAP och jag hoppas ta sista certet och PR-titeln på hemmaplan.

Så tyvärr. Om du inte har vägarna förbi förstås :angel:
 
Sv: Yoga och Abbie

men jag har ju tänkt komma med lilltjejan till NERKs Januariutställning så :D
Men tant Yoda får allt ta å lära sig lite hyfs :D Hon skulle ju lätt knäcka alla, vackrast på stället :D
(är det vanligt med vitfläcksbritter? jag har nog aldrig sett någon på utställning)
 
Sv: Yoga och Abbie

Yoga heter hon ju :mad: :D

Yoga skulle behöva lära sig endel hyfs, hennes uppfödare skulle verkligen vilja se henne på utställning, men tyvärr... Hon blir komplett galen och inte ens jag får ta i henne. Konstigt, hon är så himla underbar hemma och jag får göra nästan vad jag vill även om hon har åsikter. Men hon skadar ingen här hemma.
Hon har fått problem efter en utställning, jag tog henne av pillrena för att hon skulle paras, hon löpte inte och jag anmälde henne till en utställning. Vad som hände där vet jag inte, sen dess är hon väldigt speciell (läs galen) i vissa situationer. Det är därför hon kastrerades trots en skitbra kull och det är därför jag inte kan köpa in en ny hona. Har pratat med flera uppfödare och alla är rörande överens om att det beror på p-pillren, troligen blev det nån krock med pillren och mycket hormoner. När hon löpte så höll hon på i 12 dagar drygt, så nått var det där.
Angående vitfläcksbritter så är det väl ganska vanligt. Man ser dom kanske inte så ofta på utställningar, britten döms ju efter färg och det finns krav på hur lite vitt det får vara osv. Sen är det först på senare år som det blivit godkänt med vitfläck och augoti, så nu ökar ju antalet förstås.

Det vore ju jättekul om du kom hit i januari!!! Då får jag se din lillskrutta också!! Tur att vi inte går i samma klass då, du tar hem din klass och jag min :angel: Eller katterna snarare :D
 
Sv: Yoga och Abbie

Lika söta som vanligt! :love: Leker dina flickor med laserpekaren alltså...? Mina tråkmånsar har liksom aldrig fattat vitsen med att jaga en prick som ändå inte går att fånga. :rofl:
 
Sv: Yoga och Abbie

Jodå, dom leker med den. Men jag får inte låta dom "fånga" den, för då ger dom upp. Brukade roa mig med att lysa på Abbies tass, men det såg lite läskigt ut när hon högg efter pricken så jag slutade med det :o
 
Sv: Yoga och Abbie

Tänk att det är så olika det där. Siri ignorerar den totalt, hon tittar inte ens efter den. Mis tittar en stund, men sträcker på sin höjd ut en tass om den kommer precis lagom långt ifrån.
 
Sv: Yoga och Abbie

Vad fina de är, men de är ju stora som björnar :eek: blir allt lite rädd :p
 
Sv: Yoga och Abbie

Åja, så stora är dom inte. Men breda. Fast det kanske var det du menade? Sist jag ställde ut Abbie fick hon ett halsband i pris, rosa med glitter på, jättetjusigt. Men det fattades nästan en decimeter för att det skulle gå runt hennes nacke.
Abbie är enormt stor och bred "krallig" som det kallas för att vara hona. Hon brås nog mycket på en släkting, Orri van Diaspora, som såg ut såhär:

orriX.jpg


10 kg och då utan en uns övervikt. Trots att han ser smällfet ut. Han är holländsk och dom holländska britterna är generellt större än dom svenska. Men i alla fall Abbie är precis lika snäll som hon är stor, Yoga är inte riktigt en lika snäll :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Yoga och Abbie

jösses vilken dunderklump! jo det var formen jag reagerade på, är så van vid rexarna att jag börjat tycka huskatter ser grova ut :o men tio kilo! snacka om att man måste få andnöd om han skulle lägga sig och sova på en


jag älskar föressten bilden där abbie håller koll, den är så lustig på något sätt :D
 
Sv: Yoga och Abbie

Jämfört med rexarna är dom ju rätt stora ja :D
Vill ju gärna ha Devon Rex i framtiden, är bara lite rädd att dom ska bli platta om britten lägger sig på den lilla :p
Nu är det inte så ofta dom väger runt 10 kg i Sverige och jag vette 17 om det är så nyttigt för dom trots att dom inte är överviktiga. Leder och framförallt hjärta kan ju ta rejält med stryk på "överdimensionerade" djur, så man får väl ta det lite lugnt med vikten så. Abbie väger runt 5,5, hennes bror vägde 5 kg när han var 10 månader så han är ingen liten kisse kan heller. Men några 10 kg kommer han inte uppi. Inte utan övervikt.

Den bilden blev lite kul, jag såg först nu när jag lade ut den att Abbie var med, det tänkte jag inte på när jag tog bilden. Var så fokuserad på att Yoga satt och lyfte och snurrade på laserpekaren med tassen så nu när jag såg att Abbie var där med på ett hörn så blev det lite extra kul.
 
Sv: Yoga och Abbie

va tusan skriver jag! haha. jag vet ju att hon heter Yoga, varför skriver jag då Yoda? :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Dorinda
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 211
Senast: Mabuse
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 466
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp