Yoga testar sitt nya sele

Sv: Yoga testar sitt nya sele

Ja, jag såg dom på utställningen och tyckte dom var skitsmidiga. Lite dyra iofs, men den på bilden kostar 850 kr här i krokarna. SÅ trött på att släpa runt på 6 kg katt *suckar* :p

Älskar Yogas tassar, svarta trampdynor på vita tassar :love: :love:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Vad folk håller på säger jag bara. :smirk:

Men misse verkade ju ha stort nöje av selen iaf. :D
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

För hund är vagnen lite smålöjlig, för oss med tunga katter är den hur bra som helst. Slippa släpa runt på tunga transportburar och katterna slipper åka bergochdalbana när man bär runt dom.
Inget jag kanske skulle gå runt på stan med, men jag bor en kort bit från en park, tänkte vi skulle gå dit och titta på änder.

Men då gäller det ju att kisse accepterar selet, som det är nu är det nog mer jag som gillar den idén. Yoga är inte alls lika nöjd. Men himla söt!
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Första gången jag satte sele på Spirit så stelnade han till, och sedan föll han på sidan och låg där helt stel med benen rakt ut, som en kattstaty som ramlar omkull...

Tyvärr hade jag ingen digitalkamera på den tiden...


Sör är hon - din Yoga! :)
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Verkar vagnen rymningssäker?
Jag klarar inte heller av att bära mina på något vettigt sätt längre, och buss/tågresor med tre katter är ju faktiskt inte det lättaste...
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

åh :love:
när jag hade min ragdoll så var han med överallt som en liten hund!
vi åkte båt (med flytväst :D), gick på husvisning, gick promenader och åkte bil. han tyckte att det var döskoj att få vara med ute!
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Vad gosig hon är!! Mina katter trillar också på rygg då och då, men Yoga såg så lättrullad ut liksom!! :love::love::rofl:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Första gången jag satte sele på Spirit så stelnade han till, och sedan föll han på sidan och låg där helt stel med benen rakt ut, som en kattstaty som ramlar omkull...

Så gör min Isak fortfarande om han tycker selen sitter för tight... Så får man lossa den lite och så reser han sig upp och skuttar iväg. Första gången med sele såg han ut som en rodeohäst! :D


MissFideli: Så sööt! Och tjurig.... :angel: :rofl:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Javars... Den håller nog inte jättelänge om katten verkligen anstränger sig med tänder och klor för att ta sig ut. Kommer inte ihåg exakt hur tyget kändes, men jag kan tänka mig att det påminner om tygburarna som finns att köpa. Det är ju en på SKS som har köpt en, kolla på AK. Dom jag köper ifrån tar hem på beställning, alltså inget lager, och jag har inte råd att köpa en riktigt än.
Tittar man på E-bay så finns den i tvillingvariant också, men då får man betala därefter. Pet Stroller kallas dom i alla fall om du vill se flera varianter.
Pratade med en säljare på utställningen sist och många använder dom just för att frakta djur på tåg och buss. Speciellt minihundar som riskerar att bli trampade på vid stora folkmängder.
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Jag hade sele på min huskatt, men hon fick vänja sig redan när hon var liten. Hon gick som en hund på promenader och annat. Men Yoga var inte tänkt som promenadkatt och nu när hon blivit stor så har det inte varit så enkelt att hitta passande selar :o Hon är ju ingen Siames i kroppsformen direkt :angel:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Ser mycket bilder på ett annat forum på katter som är med här och där, bl.a på båtar. Ser jättemysigt ut! Häromdan när jag var på jobbet så körde jag förbi en plats där dom matar änder och tänkte att det där skulle nog Yoga vilja se. Så nu måste jag ta itu med det.
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Lättrullad? :mad: :D

Ja, man kan väl inte beskylla henne för att vara mager direkt. När man sen har inbyggd vaddering så är det ju ännu enklare. Jag gillar kastet hon gör, står upp och sen bara kastar sig på sidan och rullar runt. En dödsrullning :devil:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Skitsur! Hon skällde ömsom på mig och ömsom på selet bra länge efteråt. Hon har ett rätt skarpt humör, så i sådana lägen är jag glad över att jag inte förstår vad hon säger :angel:
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

De selar jag har nu köpte jag på hundavdelningen.
De sitter bättre och stör katternas rörelser mindre.
Dessutom passar de tjockisen Spirit bättre! :)
 
Sv: Yoga testar sitt nya sele

Tittade på sådana, men fick höra från flera håll att dom inte sitter lika säkert på katter. Och eftersom jag bor mitt i stan bland mycket trafik så får kisse inte komma lös. Därför avrådde dom mig hundselar. Men jag vet inte...?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 237
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 922
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp