Kamomilla

Trådstartare
Kroppen blir bara stelare och osmidigare och det vill jag råda bot på.
Yoga känns som ett bra alternativ, men jag är helt grön inom detta.
Det jag letar efter är bra och basic yogavideos, helst nerladdningsbara så det går att köra offline. Ca 10-15 minuters längd känns lagom för att det faktiskt ska bli av.

Så ni som håller på, vilka är bra?

Helst på svenska men engelska funkar också.
 
Bara att youtuba "yoga for beginners" och du får upp massor.

Men jag rekommenderar dig att gå på en eller två 'lektioner' också just för att få hjälp med hur övningarna verkligen ska göras med just dina förutsättningar.

Jag tog några lektioner när jag var i Bali och det var verkligen väl värt det och en riktigt bra aha-upplevelse.

Jag trodde jag visste vad jag höll på med innan då jag lärt mig av videos också men nä, att få göra rätt och känna på på riktigt hjälote massor. Att göra övningarna fel kan skada dif mer än hjälpa dessutom.

Jag är tillvaka på videos nu och det går riktigt bra eller i alla fall bättre :D
 
Finns många bra appar, jag använder mest Yoga Studio, den är super. Rekommenderar dock att ta några lektioner som komplement, det blir aldrig riktigt lika bra när man försöker lära sig själv.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 490
Senast: fejko
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 649
Senast: Ainon
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 496
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp