Monkie

Trådstartare
Inspirerad av yogabilder på Instagram. Ni som kan Yoga, vilket är det bästa sättet att lära sig på? Hemma via via Youtube, Yogobe (har redan utnyttjat min prövotid utan att pröva), eller via riktig yogaklass en gång i veckan? Det sistnämnda är dyyyrt! :nailbiting:Mitt gym har yogapass, ska försöka boka men det verkar vara svårt att komma med!

Provade att stå i trädet (står i reception :idea:), men bara det var för svårt. Vill lära mig, nu!
 
Såg att mitt lokala gym har introduktion för nybörjare till yoga i mars. Så jag tänkte prova på då :)
 
Beror nog på vad du menar med "lära sig". För min del har det bästa varit youtubeklipp (tex yoga with Adrienne). Har inte gillat yogapass på gym men hemma blev det mer lagom.

Sen om "lära sig" innebär att få till perfekta poser och/eller anamma hela yogatänket med filosofi etc finns säkert bättre sätt.
 
Jag använder Yogobe. Kör iofs mest Pilates men lite yoga också. Tycker det är skönt att man kan göra hemma och inte behöva passa några tider på gym och så. Sen om man vill leva efter hela yogafilosofin finns det nog bättre.
 
Jag började hemma med Youtube och sedan i höstas går jag på yogakurs en gång i veckan. Det var bra för mig, först fick jag lite allmänna kunskaper och sedan hjälp och korrektur av lärare.
 
Inspirerad av yogabilder på Instagram. Ni som kan Yoga, vilket är det bästa sättet att lära sig på? Hemma via via Youtube, Yogobe (har redan utnyttjat min prövotid utan att pröva), eller via riktig yogaklass en gång i veckan? Det sistnämnda är dyyyrt! :nailbiting:Mitt gym har yogapass, ska försöka boka men det verkar vara svårt att komma med!

Provade att stå i trädet (står i reception :idea:), men bara det var för svårt. Vill lära mig, nu!


Mitt gym har yogapass :) hos oss har vi så man bokar in sig via en app (de släpper passen 4 dagar innan - man får vara snabb och boka från 00 och framåt!)

Jag har inte diciplin nog att köra egna pass hemma :)
Är verkligen så fast, det är fantastiskt :love: nu har jag dock halkat och gjort illa handen så lär inte kunna köra på en vecka eller mer :(
 
Provade lite hemma från Youtube yoga med adrienne. Jag tycker det var rätt kul, men stör mig på att behöva glo på mobilen. Svårt att se på instruktionerna när man står med pannan upp och ner i golvet. Kände mig som en elefant i jämförelse med den smidiga människan!

Vill lära mig (snabbt) att utöva Yoga på rätt sätt, så att det blir rejäl träning plus att jag vill se förbättring ganska så snabbt.
 
Provade lite hemma från Youtube yoga med adrienne. Jag tycker det var rätt kul, men stör mig på att behöva glo på mobilen. Svårt att se på instruktionerna när man står med pannan upp och ner i golvet. Kände mig som en elefant i jämförelse med den smidiga människan!

Vill lära mig (snabbt) att utöva Yoga på rätt sätt, så att det blir rejäl träning plus att jag vill se förbättring ganska så snabbt.

Chromecast till tvn :)
 
Absolut bäst är att gå på en yogastudio i mindre grupp med en yogalärare som hjälper till och justerar dina asanas och samtidigt utmanar dig att gå ett steg längre. Det kan ingen youtube-video i världen göra. Det finns även workshops där man går igenom enskilda asanas, jag var på en med bara solhälsningar och fick massor med hjälp att göra en bra chaturanga.
 
Provade lite hemma från Youtube yoga med adrienne. Jag tycker det var rätt kul, men stör mig på att behöva glo på mobilen. Svårt att se på instruktionerna när man står med pannan upp och ner i golvet. Kände mig som en elefant i jämförelse med den smidiga människan!

Vill lära mig (snabbt) att utöva Yoga på rätt sätt, så att det blir rejäl träning plus att jag vill se förbättring ganska så snabbt.

Jag såg förbättring rätt fort!

De första 3 gångerna var lite svajjiga och svåra att hänga med på när man inte riktigt kan positionerna och begreppen :)
 
Absolut bäst är att gå på en yogastudio i mindre grupp med en yogalärare som hjälper till och justerar dina asanas och samtidigt utmanar dig att gå ett steg längre. Det kan ingen youtube-video i världen göra. Det finns även workshops där man går igenom enskilda asanas, jag var på en med bara solhälsningar och fick massor med hjälp att göra en bra chaturanga.
Kikat runt lite; synd att det är så dyrt!
 
Provade lite hemma från Youtube yoga med adrienne. Jag tycker det var rätt kul, men stör mig på att behöva glo på mobilen. Svårt att se på instruktionerna när man står med pannan upp och ner i golvet. Kände mig som en elefant i jämförelse med den smidiga människan!

Vill lära mig (snabbt) att utöva Yoga på rätt sätt, så att det blir rejäl träning plus att jag vill se förbättring ganska så snabbt.
Snabbt och rejäl träning klingar rätt dåligt med yoga. ;) men just Adrienne tycker jag är väldigt bra på att förklara utan att man behöver titta. Köra någon av 30 dagars utmaningarna, yoga revolution har jag för mig är mest inspirerad av core och väldigt lite fokus på perfekt utförda poser.
 
Inspirerad av yogabilder på Instagram. Ni som kan Yoga, vilket är det bästa sättet att lära sig på? Hemma via via Youtube, Yogobe (har redan utnyttjat min prövotid utan att pröva), eller via riktig yogaklass en gång i veckan? Det sistnämnda är dyyyrt! :nailbiting:Mitt gym har yogapass, ska försöka boka men det verkar vara svårt att komma med!

Provade att stå i trädet (står i reception :idea:), men bara det var för svårt. Vill lära mig, nu!
Kan inte Yoga men har yogat ett tag och det är trevligt.

Bästa sättet tycker jag är det sättet som jag "lärt" mig på. Nämligen Friskis och svettis yoga kombinerat med Adrienes videor på Yutube för när man inte hinner ta sig till Friskis. Jag råkar vara ganska säker på att många yogaledare på Friskis är jätteduktiga iom att vi har en på jobbet här och hon åker på mängder av kurser och är superbra och väldigt engagerad.

Fördelen är också att man missar allt som jag inte gillar som helighet, rökelse, och att "känna" en massa, utan man kan slappna av i sig själv i lugn och ro.

Men en kollega hon tycker bättre om dyra klasser, där ledaren går runt och rättar till och skäller lite. Men jag vet inte, kanske någon gång att jag gör det. Men det gör ont att göra helt rätt när man inte har så långa muskler. Tycker det får ta sin tid för mig.
 
Senast ändrad:
Beror nog på vad du menar med "lära sig". För min del har det bästa varit youtubeklipp (tex yoga with Adrienne). Har inte gillat yogapass på gym men hemma blev det mer lagom.

Sen om "lära sig" innebär att få till perfekta poser och/eller anamma hela yogatänket med filosofi etc finns säkert bättre sätt.
(håller med)
Jag är osäker på om man kan åstadkomma perfekta poser i början eftersom det kräver lite styrka och smidighet och det på inte exakt samma sätt som tex jogging.

Brukar nöja mig med -så bra som jag kan få till det och kanske bättre en annan gång.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp