Bukefalos 28 år!

L

LindavCindy

Jag håller på att lära min pålle Yoga!
Hon är så sur och bits när man tar i bakbenet och håller på o pysslar med godiset.. :(
Någon som har något tips för att få det och funka bättre?
 
Sv: Yoga

När man har lärt hästen det så ska man kunna peta med finget på hästens ben och den lyfter benet och dar en godis ur ljumsken.
 
Sv: Yoga

kan du förklara lite närmare när din häst blir sur och när han bits. är det när du knackar på insidan av låret eller är det när han har lyft benet?

kan du beskriva hur det gör?

det är svårt och ge tips om inte riktigt vet var problemet ligger, men jag hjälper gärna till.
 
Sv: Yoga

Låter lite som min häst gjorde i början. Det berodde nog i hans fall på att han är håröm och har väldigt lång päls på insidan av bakbenen. Dessutom var han stel och kunde inte böja sig så långt. Frustration helt enkelt.
Vad du än gör, tvinga henne inte. Då går det aldrig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: mily
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 217
Senast: Mabuse
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp