Bukefalos 28 år!

L

LindavCindy

Jag håller på att lära min pålle Yoga!
Hon är så sur och bits när man tar i bakbenet och håller på o pysslar med godiset.. :(
Någon som har något tips för att få det och funka bättre?
 
Sv: Yoga

När man har lärt hästen det så ska man kunna peta med finget på hästens ben och den lyfter benet och dar en godis ur ljumsken.
 
Sv: Yoga

kan du förklara lite närmare när din häst blir sur och när han bits. är det när du knackar på insidan av låret eller är det när han har lyft benet?

kan du beskriva hur det gör?

det är svårt och ge tips om inte riktigt vet var problemet ligger, men jag hjälper gärna till.
 
Sv: Yoga

Låter lite som min häst gjorde i början. Det berodde nog i hans fall på att han är håröm och har väldigt lång päls på insidan av bakbenen. Dessutom var han stel och kunde inte böja sig så långt. Frustration helt enkelt.
Vad du än gör, tvinga henne inte. Då går det aldrig.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 398
Senast: mily
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 646
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 349
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp