Bukefalos 28 år!

Young rider och FS1

Muninn

Trådstartare
Det har varit lite prat här om när man är junior, youing rider, ungdom osv...
Då kom vi fram till att man slutade vara young rider, och gick över till senior, när man fyllde nitton.

Nu måste de ha ändrat bestämmelserna, för på SIF's hemsida stod att läsa att man är "junior t.om 15 års ålder, young rider f.o.m 16 - 21 års ålder. Dessa rider ihop på SM o likn. men delas åt i resultatlistorna!"

Nu undrar jag bara vad man då gör på tävlingar där det INTE finns någon young rider- klass. Räknas man då som junior eller senior?

Undrar också om någon har "mallarna" till FS1 dressyr... länkarna på SIF's hemsida fungerar inte!

Väl mött på alla tävlingar... snart drar det igång på allvar!

/Maria
 
Sv: Young rider och FS1

Vi haft några trådar om det här tidigare om den här ändringen men det är ju lite skumt att det inte görs nån reklam för det på Sifs hemsida mer än en liten ändring i svenska tillägget.

De flesta tävlingar saknar YR respektive Junior klass och då slår man ihop det till "ungdom". Så du tävlar numera undomsklass tills du är 21. :)

Dressyrprogrammet vet jag tyvärr inget om.
 
Sv: Young rider och FS1

Young Rider och Junior delas oftas upp på resultatlistorna endast på de nationella tävlingarna.

Lycka till på tävlingarna, vi kanske se där ute på banan ;)


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Young rider och FS1

så det är alltså ändrat nu? Är man YR t.o.m. man är 21? innan var det ju t.o.m. man var 19, men 21 på VM. Betyder det att man räknas som ungdom på nationell och SM nivå nu då ( och inte bara på VM) . vad beror denna ändring på?
 
Sv: Young rider och FS1

Ja, nu är det ändrat.

Jag tror att det beror på att slippa just det med olika gränser i sverige och internationellt. Att vi anpassas mer helt enkelt. Är väl därför de nya vaccinationsreglerna kom också har jag för mig.
 

Liknande trådar

E
Hoppning Hejhopp! Jag undrar på vilken nivå man börjar dela upp ryttarna (i hoppning, på storhäst) efter ålder? Alltså junior, young rider &...
Svar
1
· Visningar
15 304
M
Distans Hej! Skriver inte ofta men kom och tänka på en sak idag. Var inne på norges ryttarförenings hemsida och kollade runt lite. Fick en...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Dinamith
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut de olika åldersgränserna för senior, junior och Young rider. Stämmer det att på...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Fengur
·
Islandshäst jag har letat i både FIPO och på SIF's hemsida... men kan inte få någon klarhet i detta... När är man junior, young rider, senior...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: Mampas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp