MaRomer

Trådstartare
Sonen har ny rykt på en förkylning. Har varit förkyld hela förra veckan men ingen feber. I morse ringde dagiset. Han hade fått feber. 39grader och fruktansvärt slö! Har aldrig sett honom så innan.

Och givetvis är det bara famnen som gäller. Fick i honom alvedon runt 10. Febern gick ner till 38.6. Sedan kl 9 i morse har han bara ätit 3 tuggor banan. Han har sovit över 4 timmar! Nu har han sovit 2½ timmar i sträck! Och stundtals vaknar till och stönar/pratar/yrar.....

Han har druckit ca ½ dl mjök sedan i morse.

Ska jag oroa mig? Göra något?
 
Sv: Yrar??

Jag hade ringt 1177 och hört med dem om jag känt mig osäker. Hoppas lilleman kryar på sig :)
 
Sv: Yrar??

Det är otäckt när de får så hög feber och när de krampar. Oftast är det ingen fara även om det är otäckt. Jag brukar alltid ringa sjukvårdsrådgivningen om jag är osäker.

Nått som vi alltid gör när de har hög feber är att varva alvedon och ipren. Ge alvedon vänta 2 timmar, ge ipren vänta 2-3 timmar ge alvedon osv. Det står att man bara ska ge 4 ggr/dygn men om de har så hög feber så brukar vi tänja lite på det. Om inte febern går ner efter 2 dygn beroende på ålder på barnet så brukar vi ringa till vc å får en tid.

Just ja viktigt är det också med vätska i alla dess former, glass, jos, youghurt osv, även om det bara är nån sked åt gången. Viktigt att barnet håller igång kissandet.

/Coop - som också väntar på förkylning och feber
 
Senast ändrad:
Sv: Yrar??

Äntligen har febern gått ner och han har ätit yoggi och druckit chokladmjölk;)

Nu busar han med sina leksaker! Hoppas att den inte stiger så fasligt högt igen!
 

Liknande trådar

Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 215
Senast: rutans
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 143
Senast: Messy
·
Gravid - 1år dottern som nu är drygt 7 månder har varit rejält förkyld till och från sedan hon var 5 månader, ingen feber men bara snorig, geggig i...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Elinkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp