Ytter och inner sida...

Sv: Ytter och inner sida...

Med utåt i det här fallet menar jag utåt på volten, alltså den geometriska figuren. Vi är helt överens om vilket som är inre sida i förvänd galopp. Inser nu varför jag så sällan svarar utan bara läser på buke. Det är svårt att förklara vad man tänker utan att skriva en hel roman och även då kan man bli missförstådd.

Ser inte heller någon motsättning i hur vi ser på en skänkelvikning på diagonalen. Genom hörnet i höger varv är hästen ställd t h, d v s inåt. I skänkelvikningen på diagonalen efter hörnet är hästen ställd t v, d v s inåt. Anledningen att jag tog med den sidförande skänkeln var för att förtydliga (vilket tydligen misslyckades) vilken sida hästen ska vara ställd åt i skänkelvikningen, det har alltså inte med vilket som är den inre sidan att göra.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 988
Senast: mily
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
875
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 954
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp