Bukefalos 28 år!

Yuccapalm giftigt??

tess_g_

Trådstartare
Min hund har fått i sig något blad av en yuccapalm, någon som vet om det är giftigt/farligt?
Hunden togs ut och åt snö efteråt - spydde upp blad när han kom in igen så han borde inte ha mycket kvar, om något, i magen men man vet ju aldrig.:crazy:
Har försökt kontakta veterinärer, den enda som svarade sa att det borde vara ok om det bara var en liten mängd och att vi ska ge hunden sparris. (Ska åka och köpa om en kort stund)
Så, efter mycket googlande som inte gav så mycket klarhet, är det någon här som vet om det är giftigt för hund??
tacksam för svar!
 
Sv: Yuccapalm giftigt??

Ring giftinformationscentralen och fråga, tel. 08-33 12 31.

Det är troligen inte giftigt för människor och mig veterligen är det inte en lökväxt (vilket är farligt för hundar), så det är förmodligen inte giftigt för hund. Men ring och fråga för säkerhets skull. Jag skulle nog även ge medicinskt kol.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
700
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 996
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 020
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 593
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp